کد خبر: ۱۲۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی چهلمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه «امام منتظر"عج"» در بعلبک تأکید کرد: ما خرید رأی با پول را حرام می دانیم و حزب‌الله این کار را انجام نخواهد داد.
ناطقان: به نقل از العالم،سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه «امام منتظر"عج"» در بعلبک، در مرکز فرهنگی «امام خمینی» آغاز شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود ، مروری کوتاه بر روند تأسیس حوزه یاد شده به دست «سید عباس الموسوی» دبیرکل سابق حزب‌الله پرداخت و این حوزه را نقطه تحولی در تاریخ «بقاع » و کل لبنان توصیف کرد.


وی در ادامه به انتخابات پارلمانی پیش روی لبنان پرداخت و ضمن اعلام اینکه مشکلی در دیدگاه‌های مختلف وجود ندارد،گفت: انتخابات، امروز به موضوع مورد اهتمام همه تبدیل شده است، ملت لبنان باید در قبال انتخابات، مسئولیت بالایی به خرج دهد و بداند برای چه، شخص یا گروه خاصی را انتخاب می‌کند زیرا سرنوشت محلی و ملی آنهاست؛ ما باید برای مردم تشریح کنیم چرا از آنها می‌خواهیم به این لیست یا لیست دیگر رأی دهند.

نصرالله تصریح کرد: نمایندگان زمانی که انتخابات شوند مسئولیت‌ آنها در حجم کل وطن می‌شود؛ آیا اشخاصی را انتخاب خواهیم کرد که کشور را به آمریکا و نفت را به اسرائیل تحویل دهد؛ علیه مقاومت ما توطئه کند و اقتصاد ما را درمان نکند؟ این سوالی در سطح ملی و نه حوزه‌های انتخاباتی است؛ آمریکا و عربستان منتظر نتایج مربوط به حزب‌الله در انتخابات آینده هستند.

وی تأکید کرد: ما خرید رأی با پول را حرام می دانیم و حزب‌الله این کار را انجام نخواهد داد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: حوزه انتخاباتی «هرمل» مورد توجه همه در انتخابات خواهد بود به چند دلیل، اما بارزترین آنها این است که هویت این منطقه و تاریخ آن با مقاومت است.

نصرالله سپس به قانون «تناسبی» که برای اولین بار قرار است انتخابات لبنان بر اساس آن برگزار شود، پرداخت و گفت: قانون تناسبی برعکس قانون اکثریت این امکان را برای مردم وجود آورد که اندازه طبیعی خود را داشته باشند و به همین دلیل برخی گروه‌ها به آن معترض هستند.

قانون فعلی که بر اساس آن انتخابات آتی برگزار خواهد شد، شهریور گذشته در دولت لبنان به تصویب رسید و لبنان را به 15 حوزه انتخابیه تقسیم کرده است. در نظام انتخاباتی تناسبی، احزاب کوچک‌تر هم به کسب کرسی در پارلمان امیدوار می‌شوند. بر اساس این نظام انتخاباتی،کرسی‌های احزاب مختلف به تناسب تعداد رأیی که کسب می‌کنند، به آنان تعلق می‌گیرد. اگر فرض کنیم سه لیست در یک دایره انتخاباتی بر سر 10 کرسی رقابت می‌کنند و لیست اول 6 هزار رأی، لیست دوم، سه هزار رأی و لیست سوم هزار رأی به دست بیاورد، کرسی‌های دهگانه به تناسب آرای به دست آمده هر لیست، میان آنها تقسیم خواهد شد: لیست اول شش کرسی، لیست دوم سه کرسی و لیست سوم یک کرسی.

وی سپس گفت: ناسزا و افتراء در هر انتخابات حرام است اما انتقاد امری طبیعی است و از مهم‌ترین مسایلی که به بحث درباره آن فرامی‌خوانم این است که نمایندگان حزب‌الله در دوره قبل چه چیزی به ما ارائه دادند زیرا نمایندگان حزب‌الله بخشی از‌ آن هستند. باید از خود بپرسیم حزب‌الله چه چیزی برای ثبات این منطقه در تمامی زمینه‌های امنیتی، جغرافیایی و غیره ارائه دارد، به تفصیل طی 2 ماه مانده به انتخابات در این باره صحبت خواهیم کرد.

تأکید بر دستاوردهای مقاومت و ضرورت حفظ آن

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: امروز و در سال 2018 باید ثمره کاشته‌های خود از سال 1982 (سال تأسیس حزب‌الله) را درو کنیم و مهم‌ترین دستاورها همان حمایت از مقاومت و حفظ آن است، در جنگ 2006 (33 روزه) علیه مقاومت توطئه شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به سفر «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به لبنان هم پرداخت و گفت: تیلرسون زمانی که به لبنان می‌آید از مشکل حزب الله و سلاح حرف می‌زند و می‌گوید این مشکل باید حل شود؛ امروز توطئه علیه مقاومت بیشتر از هر زمان دیگری است.

وی به تنش‌های مرزی اخیر میان لبنان و رژیم صهیونیستی هم اشاره و تصریح کرد: اسرائیل اگر از چیزی نمی‌ترسید کنترل بلوک نفتی شماره 9 را در دست می‌گرفت (اما این رژیم می‌ترسد).

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین