کد خبر: ۱۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
رییس سازمان حج و زیارت با اعلام زمان قطعی پروازهای حج که از ۲۶ تیرماه سال ۹۷ خواهد بود، گفت:‌ پایین‌ترین و بالاترین قیمت سفر حج به ترتیب، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.
ناطقان: حمید محمدی با یادآوری این‌که ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع ۹۷ از ۸ اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: افرادی که دارای قبض حج تا پایان دی‌ماه ۸۵ هستند برای ثبت نام در این کاروان‌ها فراخوانده شده‌اند. زائران ۷۲ ساعت فرصت دارند پس از انتخاب کاروان، حضوری مدارک خود را ارائه کنند و پس از پنج روز فرصت دارند مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

او با بیان این‌که به دلیل تفاوت قیمت هتل‌ها، ۲۳ نرخ متفاوت برای سفر حج ۹۷ اعلام شده است، گفت:‌ برای رفاه حال زائران پرداخت هزینه سفر حج در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول زائران باید در پرداخت نخست علاوه‌بر ودیعه اولیه و سود آن، حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

به گفته او، طول سفر حج از ۲۸ تا ۴۰ روز است و پروازها از ۲۶ تیرماه آغاز می‌شود. کاروان‌هایی که روز اول پرواز دارند مدت اقامتشان ۴۰ روز خواهد بود.

محمدی افزود: پروازها از ۲۰ ایستگاه انجام می‌شود که ۵۰ درصد زائران توسط هواپیمایی ایران به مدینه و ۵۰ درصد مابقی توسط هواپیمایی عربستان به جده اعزام میشوند.

او همچنین گفت: تصمیم‌گیری درباره انجام حج و یا مذاکره با عربستان در اختیار دبیرخانه شواری عالی امنیت ملی است. وقتی آنجا مصوب کردند هیأت حج هم برای مذاکره رفت و حاصل همان چیزی بود که خواسته شد. ما می‌خواستیم حتما شرایط سال گذشته حاکم باشد و علاوه بر آن در حوزه پزشکی و انتقال اقلام از ایران، مراودات بانکی و خدمات کنسولی امتیازهای بیشتری گرفته شود.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به محدودیت‌های خدمات کنسولی در سال گذشته، اظهار کرد: مبنای مذاکرات امسال بر این بود که این مشکلات اصولی حل شود. با توجه به توافقات با عربستان، پذیرفته شد سفارت سوئیس در هر دو کشور به عنوان حافظ منافع باشد که پس از راه‌اندازی آن ۱۰ نفر از نیروهای کنسولی به عربستان می‌روند و این بار حضورشان رسمی است و میتوانند خدمات کنسولی بدهند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هزینه ، حج ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین