کد خبر: ۱۲۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد میزهای کار ایستاده درد بدن را افزایش داده و عملکرد ذهنی فرد را در محل کار کُند می‌کند.
ناطقان: این روز‌ها استفاده از میز‌های کار ایستاده با توجه به خطرات و مضرات سبک زندگی کم‌تحرک در محیط‌های کاری متداول شده و دلیل آن این است که بیشتر کارمندان بیش از ۸۰ درصد زمان خود را در حالت نشسته کار می‌کنند.

با این حال نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد استفاده طولانی مدت از میز‌های کار ایستاده موجب ناراحتی در ناحیه اندام تحتانی شده و واکنش‌پذیری روانی را تخریب می‌کند.

در این بررسی محققان استرالیایی ۲۰ فرد را که برای مدت دو ساعت با میز‌های ایستاده کار می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند احساس ناراحتی و درد در اندام‌های تحتانی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. همچنین پیش از این نتایج مطالعات نشان داده میز‌های کار ایستاده علت ورم رگ‌هاست که سلامت قلب را به خطر می‌اندازد.

به گزارش روزنامه تلگراف، همچنین محققان مشاهده کردند واکنش پذیری ذهنی پس از گذشت یک ساعت و ۱۵ دقیقه کار پشت میز‌های ایستاده کُند می‌شود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین