کد خبر: ۱۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
رئیس دانشگاه آزاد گفت: هشدار می‌دهیم که هر کسی بخواهد به نظام، انقلاب، ولایت، اسلام و پیغمبر بی حرمتی و خدشه‌ای وارد کند آن را تحمل نخواهیم کرد.
ناطقان: فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: فرهنگ به تمامی تصمیم‌ها و حرکت‌ها جهت می‌دهد،‌ فرهنگ مسائل آموزشی، پژوهشی و علم و فناوری را تحت شعاع قرار می‌دهد و مسیر آنها را تغییر می‌دهد. 

وی افزود: فرهنگ شکل‌دهنده به جسم و رفتار عمومی در دانشگاه می‌انجامد و حرکت دانشگاه‌ها براساس فرهنگ آن دانشگاه و محیط شکل می‌گیرد. 

رئیس دانشگاه آزاد تأکید کرد: ما همانطور تصمیم می‌گیریم که فرهنگ محیط به ما القا می‌کند. رابطه بین استاد و دانشجو، دانشجو با دانشجو و همه قسمت‌های دانشگاه را فرهنگ محیط دانشگاه تعریف می‌کند، به همین دلیل ما نباید نسبت به فرهنگ بی‌تفاوت باشیم. 

وی خاطرنشان کرد: نوع پوشش و رفتارهایی که در دانشگاه‌ها می‌بینیم، از فرهنگ آن دانشگاه نشأت می‌گیرد، فرهنگ موضوع کم‌اهمیتی نیست و نباید از کنار آن سرسری عبور کنیم. همه باید نسبت به این امر مهم مسئولانه‌تر بیندیشیم. 

رهبر تصریح کرد: ما موظف به تغییر و تحول هستیم و یکی از برنامه‌های جدی معاونان فرهنگی و مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها،‌ تحول فرهنگی در محیط دانشگاه است. 

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ما باید محیط را بشناسیم و اگر نفوذی در آن وجود دارد، آن را شناسایی کرده و مانع فعالیتش شویم. 

وی افزود: دانشگاه آزاد اصلاح نمی‌شود مگر اینکه فرهنگ در این دانشگاه اصلاح شود. 

رهبر اظهار داشت: تشریفات فرهنگی یکی از الزامات است و باید در کنار آن، برنامه‌های دیگری نیز داشت، جلسات و هم‌اندیشی‌ها نیاز به برنامه جدی دارد و در عرصه فرهنگی باید ورودی کارآمد، مداوم و همراه با مدیریت راهبری و در یک کلام به تعبیر رهبری، حرکت جهادی وجود داشته باشد. 

وی مسئولان فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد را فرماندهان فرهنگی در فضای دانشگاه دانست و گفت: حوزه فرهنگی یک کارزار و جبهه است که در آن دشمن را نمی‌بینیم و ابزارش را نمی‌شناسیم، مسئولان فرهنگی واحدها اگر می‌خواهند این جبهه را فرماندهی کنند، می‌بایست یک طراحی عملیاتی در این جبهه داشته باشند و برای خود نقشه راه تعریف کرده و ابزارهای مورد نیاز را تدارک ببینند. 

رهبر اضافه کرد: باید موانع و پرتگاه‌ها را بشناسیم و با یک آینده‌نگری و با ابزار و لوازم مناسب به سمت هدف و قله حرکت کنیم. 

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: اگر اعتقاد ندارید که در این محیط رخنه و نفوذ شده، باید بروید و یک جای دیگر فعالیت کنید، ما باید ببینیم این رخنه‌ها توسط چه کسانی ایجاد شده و آنها از چه ابزاری استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد: نماد بارز این رخنه فرهنگی، استحاله فرهنگی است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشت، اگر جریان دشمن را نشناسیم و برایش برنامه نداشته باشیم، باید مطمئن باشیم که لگد دشمن ما را از خواب بیدار خواهد کرد، پس باید یک مقدار به خودمان بیاییم. 

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: امروز دشمن یکی از دام‌های وحشتناک را زیر پای جوانان ما پهن کرده است و سعی می‌کند جوانان ما را از مسیر منحرف کند. 

وی در ادامه با اشاره به شیطنت برخی افراد و رسانه‌ها بعد از تغییرات صورت‌گرفته در دانشگاه آزاد گفت: فلان استاد در کلاس هر اراجیفی دلش می‌خواهد می‌گوید و اگر حرکتی انجام دهیم فریاد می‌زنند که آزادی از بین رفت و جلوی آزادی را گرفتند. یا در دانشگاه آزاد فلان اتفاق رخ داده است، من از همین جا هشدار می‌دهم هر کسی بخواهد به اسلام، انقلاب، نظام، پیغمبر و ولایت خدشه‌ای وارد کند، او را تحمل نخواهیم کرد. 

وی با اشاره به برخی تعاریف نادرست که از آزادی می‌شود، افزود: هیچ کجای دنیا آزادی را اینگونه تعریف نمی‌کنند، آیا در دانشگاه‌های خارج از کشور دانشجو با هر پوششی بخواهد می‌تواند به دانشگاه بیاید؟ ما اگر اینجا بگوئیم دانشجو حق ندارد با لباس عروسی به دانشگاه بیاید، می‌گویند جلوی آزادی را گرفتید. 

رهبر اضافه کرد: این ولنگاری خیلی بدتر و خطرناک‌تر از اسلحه‌کشی در دانشگاه است، شمشیری که اعتقاد دانشجویان را در سر کلاس‌ها هدف قرار گرفته، بسیار خطرناک‌تر از قمه و قداره‌ای است که ما می‌گوئیم نباید به دانشگاه آورده شود. 

وی افزود: به اینکه با پول و نمره از یک استاد شخصیت کاذب بسازیم و با آن دانشجو را تحت‌تأثیر قرار دهیم و به اینکه نسبت به برخی مسائل بی‌تفاوت باشیم، آزادی گفته نمی‌شود. 

وی گفت:‌ دانشجو چرا ناامید است؟ چون منِ معلم سر کلاس آنطوری که باید حرف بزنم نمی‌زنم و مسائل دیگری را مطرح می‌کنم. 

رهبر در ادامه با تأکید بر ایجاد شبکه در حوزه فرهنگی گفت: باید در این حوزه شبکه‌ای ایجاد شود که کار منسجم فرهنگی در آن صورت گیرد و باید عزمی ایجاد شود که بتواند منویات رهبر انقلاب را در دانشگاه اجرا کرده و آن را از شعار دربیاورد و شما وظیفه دارید این شبکه را بسازید و یک حرکت خودجوش را طراحی کنید، با این حرکت تعبیر رهبری از آتش به اختیار محقق می‌شود. 

وی گفت:‌ تمام دنیا در دوران دفاع مقدس در مقابل ما ایستاد و شکست خورد و این به خاطر اعتقاد جوانان بود، امروز دشمنان فهمیده‌اند تا زمانی این اعتقادات وجود داشته باشد پیروز نخواهند شد، برای همین با تمام توان برای از بین بردن اعتقادات جوانان ما تلاش می‌کنند. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین