کد خبر: ۱۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
اسکویی با بیان اینکه براساس آخرین آمار سالانه یک هزار و 600 مورد جدید سرطان در استان ثبت می‌شود، افزود: متأسفانه مرگ‌ومیر در سرطان سینه زیاد است که یکی از علت‌های اصلی آن می‌تواند دیر مراجعه کردن باشد.
ناطقان: «سید سعید اسکویی»، با اشاره به اینکه سرطان سینه در بانوان در رتبه اول ابتلا قرار دارد، اظهار کرد: این نوع از سرطان جزء شایع‌ترین انواع سرطان در بانوان است. 

وی با بیان اینکه براساس آخرین آمار سالانه یک هزار و 600 مورد جدید سرطان در استان ثبت می‌شود، افزود: متأسفانه مرگ‌ومیر در سرطان سینه زیاد است که یکی از علت‌های اصلی آن می‌تواند دیر مراجعه کردن باشد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعلام اینکه بهترین زمان غربال‌گری 30 سال به بالا است، گفت: افراد 40 سال به پایین باید هر 2 سال یک‌بار و افراد بالای 40 سال نیز باید سالانه یک‌بار اقدام به دادن آزمایش و تست سرطان سینه کنند.  

این مسئول اضافه کرد: افرادی که بستگان درجه‌یک آن‌ها از جمله مادر و خواهر مبتلا به سرطان پستان شده‌اند، لازم است مراقبت‌های بیشتری داشته و سالانه یک‌بار ماموگرافی و آزمایش‌های لازم را انجام دهند. 

وی تصریح کرد: هرگونه توده زیر نیم سانت قابل‌درمان بوده و مبتلایان در صورت تشخیص در مراحل اولیه عمر طبیعی خواهند داشت اما در صورتی که دیر اقدام شود درمان نیز به‌مراتب سخت خواهد شد. 

اسکویی با تأکید بر لزوم خودآزمایی و معاینه توسط خود فرد یادآور شد: اگر بانوان متوجه هرگونه توده غیرطبیعی در بدن و سینه خود شدند می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی و انجام تست‌های غربال‌گری از عدم ابتلا به این بیماری اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص سرطان پاپ اسمیر آموزش راه‌های ابتلا و شناخت آن است که در تمامی مراکز سلامت معاینه و آموزش نحوه خودآزمایی به بانوان به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد. 

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان یادآور شد: نیاز است کمپین و جنبشی برای افزایش سطح آگاهی و شناخت بانوان نسبت به این نوع سرطان ایجاد شود تا این نوع از سرطان در جامعه مهار و آمار بالای آن کنترل شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین