کد خبر: ۱۳۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
رییس شورای شهر تهران با اشاره به نقش بی بدیل زنان در عرصه‌های تولید و اشتغال گفت: زنان نباید نقش و جایگاه خود را دست کم بگیرند.
ناطقان: محسن هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح دوازدهیمن نمایشگاه زنان وتولید ملی که در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود، با بیان اینکه امروزه در ادبیات توسعه در جهان جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد، گفت: اینکه ما نیمی از جمعیت مولد و خلاق جامعه را بخواهیم به دلیل جنسیت مورد تبعیض قرار داده و از چرخه دانش افزایی طرد کنیم بزرگ ترین آسیب به توسعه پایدار و منافع ملی خورده است.

وی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی زنان به جایگاه ویژه دست یافتند گفت: تجربه نشان داده که در برخی از عرصه‌ها عملکرد زنان موثرتر و با کارایی بیشتری از مردان است به خصوص در حوزهایی نظیر طراحی و تولید پوشاک و آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله مسولانی در ایران بود که به حضور و جایگاه زنان در جامعه و نقش آفرینی آنان در حوزه‌های اصلی اهمیت ویژه ای می‌داد.

هاشمی بابیان اینکه در اسلام نیز زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، تصریح کرد:‌ حضور زنان در همه صحنه‌های سرنوشت ساز کشور از انقلاب تا دفاع مقدس و دانشگاهی برخواسته از تصویری است که امام از اسلام داشتند و ما نباید به زنان نگاه جنسیتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جهان امروز جهان رقابت، موفقیت و توسعه است، گفت: کسی بازنده است که خود را از نیروهای اصلی پیش برنده علمی و فرهنگی خود محروم کند و باید بپذیریم بدون حضور زنان در جامعه نمی توانیم جایگاه مناسبی را در سطح جهان به دست بیاوریم.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نقش زنان هم حضور در خانه و هم در عرصه اجتماع است گفت:‌ زنان نباید خود را دست کم بگیرند.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار مادرش عفت مرعشی در خانواده و اداره امور گفت:‌حالا هم می بینید که درخانواده ما فاطمه و فائزه فعال‌تر هستند به طوری که در برخی مواقع باید آنها را مدیریت کرد و جلویشان رامی‌گیرم.

هاشمی با بیان اینکه نقش زنان در مدیریت کمتر دیده می‌شود گفت:‌ باید این خلاء‌ها پر شود و اهداف 30 درصدی که زنان دراین دوره مدیریت برای رده‌های مدیریتی انتخاب کرده‌اند امیدواریم محقق شود. هر چند که در شورای شهر به این سی درصد نزدیک شدیم و شش نفر از 21 نفر عضو شورا زن هستند و رییس جمهور نیز البته قصد داشت یک زن را به عنوان وزیر انتخاب کند وگفت که نزاشتند اما باید این تابو شکنی را انجام می‌داد و امیداریم زنان در جایگاه وزارت حضور داشته باشند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر ایران آباد می‌خواهید باید با روش‌های اعتدالی و با کم کردن فشار بر مردم کار را پیش ببریم گفت: زنان نقش به سزایی در تولید ملی دارند و باید این نقش جدی‌تر گرفته شود.

 وی همچنین در حاشیه این افتتاحیه در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال نام‌گذاری ساختمان شماره دو شورای شهر به نام سعید حجاریان که در شبکه های اجتماعی مطرح شد، گفت: این بحث مطرح بود اما از تصمیم کمیسیون نام گذاری اطلاعی ندارم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین