کد خبر: ۱۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
شاید تعداد عمل های جراحی زیبایی در ایران باتوجه به جمعیت کشور، زیاد به نظر برسد، اما کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی در زمینه جراحی های تهاجمی و غیرتهاجمی پیشتاز هستند.
ناطقان: براساس گزارش انجمن بین المللی جراحی پلاستیک (ISAPS) که در ژوئن 2017 منتشر شد، کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه های اول تا پنجم عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در سال 2016 قرار داشته و 41.1 درصد کل عمل این عمل ها را به خود اختصاص داده بودند.

روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در رتبه های ششم تا دهم و ایران نیز در رتبه بیستم این جدول جای داشت.

آیا وضعیت جراحی پلاستیک در ایران عادی است؟ محبوب‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهان کدامند؟

محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی در سال 2016

افزایش حجم  (15.8 درصد کل جراحی های زیبایی)
لیپوساکشن (14 درصد کل جراحی های زیبایی)
جراحی پلک (12.9 درصد کل جراحی های زیبایی)
رینوپلاستی (7.6 درصد کل جراحی های زیبایی)
ابدومینوپلاستی (7.4 درصد کل جراحی های زیبایی)
تفاوت جنسیتی
همانطور که انتظار می رود، بیشترین تقاضا برای عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی در بین زنان دیده می شود. گزارش ISAPS در سال 2016 نشان می دهد 86.2 درصد کل عمل های جراحی زیبایی در جهان (20.362.655 عمل جراحی) مربوط به زنان بوده است:

لیپوساکشن
بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
ابدومینوپلاستی ( حذف چربی اضافی شکم)
ماستوپکسی
اما مردان نیز از قافله جراحی های زیبایی عقب نمانده اند و 13.8 درصد (3.264.254 عمل جراحی) به این گروه اختصاص داشت:

بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان)
رینوپلاستی (جراحی بینی)
لیپوساکشن
کاشت مو
شاید نکته جالب توجه این باشد که بیشتر این جراحی های تهاجمی و کم تهاجمی بر روی صورت متمرکز هستند و شاید اصلی ترین دلیل، اهمیت عکس افراد در شبکه های اجتماعی است.
آمریکا
حدود 2 میلیون آمریکایی در سال 2017 تحت عمل های جراحی زیبایی مختلفی مانند افزایش حجم پستان، لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی برای حذف چربی اضافی ناحیه شکم) قرار گرفتند و 15 میلیون نفر دیگر نیز روش های کم تهاجمی مانند بوتاکس، تزریق ژل و فیلر (پرکننده) قرار گرفتند.  

براساس آمار منتشر شده توسط انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) در هفته گذشته، هر دو گروه عمل های جراحی تهاجمی و کم تهاجمی طی سال های اخیر بشدت با استقبال مردم مواجه شده اند. تعداد عمل های جراحی در آمریکا از سال 2016 حدود 2 درصد رشد را نشان می دهد. روش های کم تهاجمی نیز از سال 2000 میلادی 200 درصد افزایش یافته است.


پنج عمل جراحی زیبایی تهاجمی در آمریکا (سال 2017)

لیپوساکشن / افزایش 5 درصدی
جراحی بینی / کاهش 2 درصدی
جراحی پلک / بدون تغییر
ابدومینوپلاستی / افزایش 2 درصدی
پنج عمل زیبایی کم تهاجمی در آمریکا (سال 2017)

بوتاکس / افزایش 2 درصدی
تزریق فیلر (پرکننده) / افزایش 3 درصدی
تزریق چربی / افزایش 1 درصدی
لیزر موهای زائد / کاهش 2 درصدی
میکرودرم ابریژن / کاهش 4 درصدی
 

برزیل

حضور ایو پیتانگوی (Ivo Pitanguy)، معروف ترین جراح پلاستیک جهان در برزیل، در کنار حضور 4500 جراح پلاستیک و ارائه خدمات درمانی با تنوع قیمت، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگران سلامت از نقاط مختلف جهان - برای انجام جراحی های زیبایی - تبدیل کرده است.

سائوپائولو و ریو دو ژانیرو اصلی ترین مقاصد گردشگران سلامت محسوب می شوند که خدمات متنوعی را در اختیار آنها قرار می دهند. افزایش حجم / پروتز پستان و لیپوساکشن دو جراحی زیبایی اصلی در برزیل محسوب می شوند.

در عین حال بیش از 4 هزار جراح از نقاط مختلف جهان با هدف شرکت در دوره های آموزشی و شرکت در کارگاه های دکتر پیتانگوی، راهی این کشور شده اند.


کره جنوبی
بسیاری از جوانان کره جنوبی و ژاپن (که در رتبه سوم بیشترین جراحی های زیبایی جهان جای دارد) ترجیح می دهند که چشمانی شبیه غربی ها داشته باشند؛ از همین رو، جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در صدر محبوب ترین جراحی های زیبایی این دو کشور جای دارد.

همچنین 20 درصد زنان اهل کره جنوبی، جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی را تجربه کرده اند. رینوپلاستی (جراحی بینی) و لیپوساکشن در رتبه های بعدی قرار دارند.

شاید مردم ایتالیا (در بین سایر شهروندان اروپایی) به داشتن چهره های جذاب و زیبا مشهور باشند، اما عمل های جراحی زیبایی در این کشور نیز بشدت رواج داشته و باعث شده که این کشور در رتبه چهارم بیشترین تعداد عمل های جراحی زیبایی جای بگیرد.
عمل های زیبایی کم تهاجمی مانند تزریق بوتاکس، فیلر و ژل برای برطرف کردن چین و چروک و خط لبخند، در کنار لیپوساکشن محبوب ترین عمل ها در این کشور اروپایی محسوب می شوند.

ایران
به گفته دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک ایران، جراحی‌های فک و صورت، تزریق ‌ها، جراحی‌ های لیفت و لایپوساکشن، اصلی ترین جراحی های زیبایی در ایران محسوب می شوند.

در ایران، رینوپلاستی (جراحی بینی) بیشترین میزان عمل‌ های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است. آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد، چراکه در این زمینه تنها وزارت بهداشت می ‌تواند آمار ارائه کند.

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل در رتبه های بعدی عمل های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در بین ایرانیان قرار دارند.

آیا وضعیت جراحی پلاستیک در ایران عادی است؟ محبوب‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی در جهان کدامند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین