کد خبر: ۱۳۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۷
رئیس شورای شهر تهران:
هاشمی با تاکید بر اینکه نمی توان دست دولت را بست و در عین حال انتظار تولید داشت، گفت: باید با روش هایی که کمترین فشار را به مردم می آورد مسائل را حل کنیم، این هنر نیست که با افراط و تفریط به کشور صدمه بزنیم و اقداماتمان عایدی جز یک شعار تو خالی نداشته باشد.
ناطقان: محسن هاشمی رفسنجانی در افتتاحیه "دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی" با یادآروی این نکته که زنان می توانند در بخش های مربوط به تولید ملی و در عین حال در خانواده فعال باشند، گفت: زمانی که برای مترو برنامه ریزی می کردیم و بحث جداسازی واگن های زنان و مردان مطرح بود، برخی انتقاد می کردند که چرا دو واگن به زنان و هفت واگن به مردان اختصاص یافته است اما به اعتقاد من هفت واگن مترو به زنان و ۵ واگن به مردان اختصاص دارد؛ چراکه هر زنی که بخواهد می تواند به راحتی وارد واگن مردان شود اما این امکان برای مردان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در جامعه هم همین گونه است به این معنی که زنان می توانند در خانواده و در تولیدات اشتغال حضور داشته باشند و این در حالیست که نقش مردان تنها در تولید پر رنگ است و در خانواده کمرنگ.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش زنان در مدیریت خانواده و جامعه عنوان کرد: به عنوان فردی که پدرم سال ها در زندان بوده و زمان های که خارج از زندان حضور داشت نیز بیشتر خارج از خانه بود اما انگار نبود، باید بگویم در آن دوران مادرم نقش های بسیاری را ایفا می کرد و در عین حال که مدیریت خانواده را بر عهده داشتند، به مسائل اجتماعی نیز می پرداختند و مسئولیت حمایت از خانواده های زندانیان سیاسی قبل از انقلاب را بر عهده داشتند.

هاشمی با بیان اینکه بعد از انقلاب زنان در تمام فضاهایی که امکان پذیر بود و خود علاقه داشتند حضور پیدا کردند، گفت: در حال حاضر کمبودی از نظر فعالیت زنان در حوزه های مختلف نداریم، اما این قشر در نقش های مدیریتی کمتر دیده می شوند.

وی با اشاره به اینکه تنها رئیس شورایی هستم که با همکاری دو خانم جلسات شورای شهر را اداره می کنم، اظهار کرد: تلاش ما این است که تا شورای شهر تهران به سهمیه ۳۰ درصدی زنان مدیر نزدیک شود. رئیس جمهوری هم باید وزیر زن انتخاب می کردند که به گفته خودشان نگذاشتند. اما به نظر ما تقصیر خودشان بود و باید اجازه می دادند تا تابوها شکسته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسائل کشور تنها از طریق تولید ملی می تواند برطرف شود، تصریح کرد: درآمد ملی ما امروز ۵ هزار و ۷۸۰ دلار است و همین موجب می شود که برخی از جوامع از ما پیشرفته تر باشد و تولیداتشان نیز بیشتر از ما باشد. در هر صورت، وضع امروز با تعداد نیروی انسانی و انگیزه های مذهبی مبنی بر تولیدملی همخوانی ندارد. مسئولان نظام هم باید تغییر در این شرایط را در اولویت اصلی خود قرار دهند.

هاشمی با تاکید بر اینکه نمی توان دست دولت را بست و در عین حال انتظار تولید داشت، گفت: باید با روش هایی که کمترین فشار را به مردم می آورد مسائل را حل کنیم، این هنر نیست که با افراط و تفریط به کشور صدمه بزنیم و اقداماتمان عایدی جز یک شعار تو خالی نداشته باشد.

وی با یادآوری این نکته که آیت الله هاشمی رفسنجانی راهکار را در اعتدال می دیدند، بیان کرد: با اعتدال می توان منفعت اسلام و ایران را تامین کرد و حتی با این روش می توان فلسطین را آزاد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم دولت تمام هم و غم خود را برای تولید به کار بگیرد، عنوان کرد: اولویت دادن به تجارت به جای تولید یا اولویت به کالاهای وارداتی یعنی بازی در زمین دشمن است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین