کد خبر: ۱۳۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
نتانیاهو طی سخنرانی در نشست آیپک با بیان اینکه پارسی‌ها نمی‌توانند اسرائیل را نابود کنند، بر لزوم متوقف کردن ایران تاکید کرد.
ناطقان: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، گفت باید ایران را متوقف کرد و اسرائیل این کار را انجام خواهد داد.

نتانیاهو طی سخنرانی در روز آخر نشست سال 2018 «کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل» (آیپک) مدعی شد توافق هسته‌ای ایران، نه تنها این کشور را میانه‌روتر نکرده بلکه جسورتر و خطرناک‌تر کرده است.

وی با اشاره به فیلم هالیوودی «خوب، بد، زشت» گفت: «امروز می‌خواهم درباره خوب، بد وزیبا صحبت کنم. خوب تمام خدماتی است که اسرائیل به دنیا ارائه کرده است. بد شرارت‌هایی است که علیه اسرائیل می‌شود و منظورم دقیقا ایران است.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق هسته‌ای ایران را «تهدیدی برای موجودیت اسرائیل، امنیت منطقه و صلح در جهان» توصیف کرده و مدعی شد ایران بارها به جامعه جهانی دروغ گفته است.

نتانیاهو با ادعای اینکه برجام راهی باز برای رسیدن به سلاح هسته‌ای در اختیار ایران قرار داده، گفت: «اجازه نمی‌دهیم ایران سلاح هسته‌ای بسازد. ایران به بمب اتم دست نخواهد یافت، نه امروز، نه 10 سال دیگر و نه هیچ وقت.»

وی با نشان دادن نقشه‌ای از منطقه، مدعی شد: «ایران در حال ایجاد امپراطوری سلطه‌جو در خاورمیانه است. ایران به دنبال ساخت پایگاه نظامی دائمی در خاک سوریه و ایجاد گذرگاه زمینی از تهران تا طرطوس، جهت رسیدن به دریای مدیترانه است.»

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند با رساندن ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی خود به سوریه و مدیترانه، از زمین و دریا به اسرائیل حمله کند و همچنین موشک‌های نقطه‌زن در سوریه و لبنان بسازد، افزود: «ما اجازه این امر را نمی‌دهیم.»

نتانیاهو با اشاره به واقعه تاریخی در زمان هخامنشیان، اضافه کرد: «فارس‌ها یک بار می‌خواستند ملت ما را نابود کنند. در آن زمان نتوانستند و اکنون نیز نمی‌توانند.»

وی ضمن بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته اگر معایب توافق هسته‌ای اصلاح نشود، از آن خارج خواهند شد و تحریم‌ها را بازمی‌گرداند؛ تاکید کرد: «اگر آمریکا بخواهد از آن خارج شود اسرائیل در کنار آنها می‌ایستد.»

وی با حمایت از اغتشاشات اخیر در برخی از شهرهای ایران و گرفتن ژست حامی مردم ایران، گفت: «ما در کنار آن‌ها و ایرانی‌هایی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، می‌ایستیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره روند نزدیک شدن کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد بسیاری از کشورهای منطقه از جمله مصر و اردن می‌دانند که اسرائیل دشمن آنها نیست.

نتانیاهو همچنین در ابتدای این سخنرانی نموداری درباره شرکت‌های فناوری اسرائیلی و شرکت‌های خارجی که در فلسطین اشغالی تحقیق و توسعه دارند، به حاضران نشان داد که در آن نام اپلیکیشن مسیریاب «وِیز» (Waze) نیز دیده می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین