کد خبر: ۱۳۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی امروز چهارشنبه 16 اسفند 96 در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار جلوگیری از اقدامات اجرایی و مغایر با قوانین و ضوابط حاکم بر عرصه و حرایم تپه هگمتانه شد.
ناطقان: به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در متن نامه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است:

 

«همانگونه که مستحضرید، محوطه تاریخی تپه هگمتانه یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین آثار تاریخی‌فرهنگی کشور به‌شمار می‌آید که با عنایت به اهمیت، اصالت و جایگاه آن به‌عنوان تنها اثر فرهنگی‌تاریخی استان همدان در فهرست موقت میراث جهانی (یونسکو) قرار گرفته است. از این رو، با توجه به حساسیت موضوع اشاره‌شده همه دستگاه‌های اجرایی باید اقدام هماهنگ در راستای آماده‌سازی، سامان‌دهی و رفع مسائل و مشکلات شهری این محوطه و محدوده پیرامون آن ازجمله مسائل شهرسازی، ترافیکی و برچیدن کاربری‌های نامتجانس و ناسازگار که در دهه‌های اخیر لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره این اثر فرهنگی‌تاریخی برجسته کشور و استان وارد شده است به‌عمل آورده‌اند.



این در حالی‌ است که علی‌رغم بررسی‌های کارشناسی حضور معاون میراث‌فرهنگی در محل و تصویب یکی از گزینه‌های پیشنهادی مناسب به‌منظور رفع مشکل ترافیکی مطرح شده، با مصوبه شورای تأمین استان، دسترسی سواره (آسفالته) دیگری در عرصه تاریخی تپه همگمتانه به‌صورت ضربتی اجرا شده است که برخلاف آرمان‌های دولت تدبیر و امید، قوانین مربوط و همچنین مصوبه اخیر مشتک بین این سازمان و وزارت راه و شهرسازی است. لذا خواهشمند است برای جلوگیری از اقدامات اجرایی و مغایر با قوانین و ضوابط حاکم بر عرصه و حرایم اثر مذکور و پیشگیری و از پیامدها و تبعات منفی اجتماعی دستور توقف و برچیدن مداخلات غیراصولی به‌عمل آورند.



پیشاپیش از حسن عنایت جنابعالی در راستای حفاظت و صیانت ارزش‌های فرهنگی‌تاریخی کشور عزیز ایران اسلامی کمال تشکر و قدردانی به‌عمل می‌آید.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین