کد خبر: ۱۳۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
حدود دو سال پیش، دو هفته قرص LD مصرف و ناتمام قطع کردم پریودم نامنظم شده است. ضمنا مشکل تخمدان پلی کیستیک هم داشتم.
ناطقان: سوال : 32 ساله هستم و چند روز دیگر عروسی ام است. از حدود دو سال پیش که برای سفر حج دو هفته قرص LD مصرف و ناتمام قطع کردم پریودم نامنظم شده است. هر چهل روز ولی باز همان هم مرتب نیست و چند سال پیش هم مشکل تخمدان پلی کیستیک داشتم. با توجه به اینکه قصد حاملگی دارم و دیگر نمی توانم LD مصرف کنم، زمان دقیق تخمک گذاری ام را نمی دانم و هم پریودم نامرتب است. کدام یک را باید پیگیری کنم؟

پاسخ دکتر نسرین نصیرزاده، متخصص زنان و زایمان:

بیماری که تخمدان پلی کیستیک دارد، قبل و بعد از ازدواجش باید آزمایش هورمونی بدهد. در حال حاضر نیاز نیست کار خاصی انجام دهید و همین که آزمایش هورمونی بدهید کفایت می کند و یک سونوگرافی هم انجام دهید. ضمن این که باید دارو مصرف کنید تا وضعیت پریودتان منظم شود. اگر پریودتان منظم شود و بلافاصله هم ازدواج کنید، به سرعت باردار می شوید. تنبلی تخمدان یکی از بیماری های شایع در میان زنان است و از سه – چهار زن، یکی از آن ها درگیر تخمدان پلی کیسیتیک است. علتش هم چندان مشخص نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین