کد خبر: ۱۳۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
مدیرکل دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مردم جشن چهارشنبه آخر سال را به عزا تبدیل نکنند، گفت: دو سوم حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به نوجوانان است.
ناطقان:دکتر افشین استوار با بیان این مطلب اظهار داشت: سال 95 متاسفانه 16 نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال فوت کردند. بیش از 500 نفر در بیمارستانها بستری شدند و 30 نفر نیز دچار معلولیت شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین موارد حادثه در تهران رخ داد ولی به نسبت جمعیت استانها غربی، کردستان، آذربایجان غربی و همدان بیشترین سوانح را داشتند، افزود: اغلب سوانح مربوط به نوجوانان پسر بوده که بیش از 80 درصد را تشکیل می‌دهد، یعنی دو سوم حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به نوجوانان است و یک چهارم صدمه دیدگان این مراسم عابران و رهگذران هستند یعنی 25 درصد آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال، رهگذران هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ما معتقدیم افزایش آگاهی عمومی و حساسیت جامعه می‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث کاملا موثر باشد چون این حوادث کاملاً قابل اجتناب هستند.

به گزارش وزارت بهداشت-وی با بیان اینکه هر سال تعداد زیادی از مردم به خاطر رفتارهای ضد اجتماعی و حادثه زای عده ای قلیل آسیب می‌بینند، از مردم خواست در این زمینه مراقب پسران و فرزندان خود باشند ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد کاهش این سوانح باشیم.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین