کد خبر: ۱۳۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
قاضی حیدری از دستگیری اعضای باند قاچاق اسلحه خبر داد و گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های قاچاقچیان، حدود ۴۰ هزار قلم انواع مهمات مربوط به سلاح‌های جنگی و شکاری و ۶۰ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شد.
ناطقان: قاضی حیدری معاون دادستان مشهد اظهار کرد: با بررسی‌های میدانی و اطلاعاتی و هماهنگی دستگاه قضایی و تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوی اطلاعاتی به دست آمد مبنی براینکه قاچاقچیان اسلحه به دلیل تنگنا‌های اطلاعاتی، مسیر انتقال سلاح‌های مرگبار به کشور را به مرز‌های شرقی تغییر داده اند بنابراین از چند ماه گذشته، فعالیت‌ها و تحرکات قاچاقچیان در مرز‌های شرقی استان خراسان رضوی زیر چتر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت و این مرز‌ها به صورت کاملا پوششی یا استفاده از امکانات و تجهیزات شناسایی زیر ذره‌بین اطلاعاتی رفتند. 

قاضی حیدری با اشاره به حمایت‌های گسترده رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی و راهنمایی‌های دادستان مرکز استان، برای تامین امنیت کشور در نقاط حساس و مرز‌های ایران زمین اضافه کرد: اقدامات قضایی و اطلاعاتی با رصد‌های امنیتی نشان می‌داد که قاچاقچیان برای انتقال اسلحه به کشور قصد دارند از برخی خلأ‌های موجود استفاده کنند، بنابراین حاملان سلاح از نقطه صفر مرزی زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند تا همه اعضای باند و همچنین خلأ‌های موجود شناسایی شود. 

معاون دادستان مشهد خاطرنشان کرد: ابتدا یک دستگاه خودروی حامل انواع سلاح‌های قاچاق در مشهد به محاصره سربازان گمنام امام زمان (عج) درآمد، اما راننده که متوجه ماجرا شده بود اقدام به تیراندازی کرد و درگیری مسلحانه درحالی رخ داد که یکی از ماموران نیز با اصابت گلوله مجروح شد و به مرکز درمانی انتقال یافت. 

قاضی حیدری افزود: با دستگیری راننده خودروی حامل چندین قبضه سلاح، ادامه عملیات به دستگیری پنج عضو دیگر این باند انجامید و همه اعضای باند در چنگ قانون گرفتار شدند. این مقام قضایی گفت: در بازرسی از مخفیگاه‌های قاچاقچیان، حدود ۴۰ هزار قلم انواع مهمات مربوط به سلاح‌های جنگی و شکاری و ۶۰ قبضه انواع سلاح کشف و ضبط شد.

معاون دادستان مشهد افزود: در میان دستگیر شدگان فردی وجود دارد که در پوشش خرید و فروش سلاح‌های مجاز، اقدام به قاچاق اسلحه می‌کرد. 

وی با بیان این که از اعضای این باند مقادیر زیادی شوکر، دستبند، سرنیزه، اسپری و... نیز کشف شده است، تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای ردیابی عوامل دیگر مرتبط با باند‌های قاچاق سلاح در مشهد ادامه دارد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین