کد خبر: ۱۳۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
حسینعلی امیری:
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: کسانی که این روزها در کشور بذر ناامیدی میکارند، بدانند که درآینده چیزی جز توفان و تخریب درو نخواهند کرد. کشور به مثابه کشتی است که اگر آسیب بیند دیگر اصلاح طلب و اصولگرا،فارس و غیرفارس، روحانی و غیر روحانی نمیشناسد.
ناطقان: دکتر حسینعلی امیری روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان افزود: این افراد باید آگاه باشند اگر امید و اعتماد ملی با مشکل مواجه شود نه تنها دولت بلکه کل کشور آسیب خواهد دید. 

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز اعتماد عمومی را به عنوان محور قدرت ملی کشور هدف قرار داده اند، اظهار داشت: باید این موضوع را همه گروه ها مورد توجه جدی قرار دهند چرا که کشور به مثابه کشتی است که اگر آسیب بیند دیگر اصلاح طلب و اصولگرا، فارس و غیر فارس، روحانی و غیر روحانی نمی شناسد. 

ترویج ایران هراسی در قبل از سال ۹۲ 

امیری افزود: اگر بخواهیم بدانیم در چه موقعیتی هستیم باید نقطه عزیمت خود را بدانیم و از چه نقطه ای شروع کرده ایم و باید بررسی کنیم که وضعیت ما در حوزه های مختلف در اوایل سال ۹۲ چه بوده است. 

وی اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۲ در حوزه خارجی با دوران سختی روبه رو بودیم و دشمنان در حال ایجاد شرایطی بودند که جامعه جهانی ما را منزوی کند و ایران هراسی در سطح جهان در حال ترویج بود. 

وی با اشاره به قطعنامه های شورای امنیت، بیان کرد: در آن زمان برای ورود به کشورهای دیگر کنترل های زیادی روی ایرانیان انجام می دادند و اگر معترض می شدیم بیان می کردند که همه ایرانیان امنیتی هستند. 

امیری با بیان این مطلب که در ابتدای دولت تدبیر و امید هیچ کالایی به کشور ما صادر نمی شد، گفت: در آن زمان کالاهای ما را بیمه نمی کردند لذا تاجر این ریسک را انجام نمی داد، همچنین بازارهای نفتی خود را از دست داده بودیم و مجبور بودیم که تحریم ها را دور بزنیم و این دور زدن تحریم ها افزون بر هزینه داشتن باعث ایجاد فسادهایی نیز شد. 

وی با تاکید بر اینکه اگر حمایت های رهبری، مقاومت مردم و راهبری رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده نبود به طور قطع برجام به نتیجه نمی رسید، گفت: قبل از به نتیجه رسیدن برجام ما را به مسیری می بردند که عراق را بردند و قطعنامه هایی که برای ما صادر می کردند شبیه قطعنامه هایی بود که برای عراق صادر کرده بودند اما با مقاومت مردم و با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی با یک قطعنامه سایه همه قطعنامه های دیگر از سر ایران برداشته شد. 

معاون پارلمانی رئیس جمهوری به مشکلات پیش روی کشورهای نفتی در زمان کاهش قیمت نفت اشاره کرد و ادامه داد: سقوط جهانی نفت می توانست برای کشور مشکلات جدی ایجاد کند اما با مدیریت صحیح مسئولان از رده های بالا تا پایین ترین رده توانستیم از این مشکل عبور کنیم. 

از تورم بالای ۴۴درصد به تک رقمی رسیدیم 

امیری با بیان اینکه تورم در کشور تک رقمی شده است، افزود: در ۵ سال گذشته صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفته است و همچنین شاهد رو به رشد شاخص های مختلف کشور هستیم. 
وی تصریح کرد: اختصاص ۱۰۰ میلیارد به دو طرح کاج و تکاو، حمایت از یک هزار و ۱۹۴ بنگاه دارای مشکل، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و مرزی، گازرسانی به حدود ۷ روستا بطور روزانه در سال جاری، نوسازی و بازسازی ۳۶ هزار مسکن روستایی، گسترش تفاهمنامه ها با خارجی ها به گونه ای که ۲۱.۲ میلیارد دلار قرارداد منعقد کرده‌ایم؛ همچنین در بخش‌های فولاد، پتروشیمی، ترانزیت خارجی و ... رشد داشته ایم ؛ از جمله اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید به شمار می رود. 

** کرمان استان موفق در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی 

وی عنوان کرد: در استان کرمان در سال گذشته ۴۵ هزار و ۸۰۲ شغل پایدار ایجاد شده است، ضمن آنکه استان کرمان در حوزه های گردشگری، سلامت و پدافند غیر عامل رتبه برتر کشور را کسب کرده همچنین در حوزه امنیت مقام دوم را از آن خود کرده است، ضمن آنکه این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شد. 

وی در ادامه استاندار کرمان را یک ظرفیت بسیار خوب برای استان کرمان دانست و مطرح کرد: توسعه کشور در مسیر درستی قرار گرفته است و باید تلاش کنیم که این حرکت رو به پیش باشد. 
امیری با طرح این سئوال که قدرت ملی چیست؟ اظهار داشت: داشتن قدرت مالی، دریا، ارتباطات با دریاهای آزاد، رشد اقتصادی، شرایط جغرافیایی ایران، جمعیت جوان همه مولفه قدرت ملی است اما سرمایه اجتماعی مولفه اصلی قدرت ملی است که متاسفانه دشمنان ما اعتماد عمومی را هدف قرار داده اند که باید این موضوع را جدی بدانیم. 

منبع: دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین