کد خبر: ۱۳۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
رئیس مجلس:
لاریجانی در ادامه گفت: سیستم اداری فرتوت است و اشتغال از آن صورت نمی‌گیرد. نرخ بیکاری در قوچان عجیب است و باید در این زمینه کار شود.
ناطقان: علی لاریجانی امروز ۲۱ اسفندماه در شورای اداری شهرستان قوچان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: امروز شرایط ایران هم مقتضی و هم ضروری است که همه یک‌دل به دنبال آبادانی ایران باشیم. مقتضی از این جهت که زمینه‌های خوبی از کار فراهم و برخی چالش‌ها مرتفع شده است.

وی با بیان این که مشکلات و شیطنت‌هایی در عرصه جهانی وجود دارد که برخی در تلاش برای مسئله‌سازی منطقه هستند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری در امور، آراسته و دقیق تصمیم می‌گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله که در منطقه دیگ جوشان امنیتی وجود دارد، تصریح کرد: ایران کشور امنی است و از لحاظ ملاک‌های امنیتی، خوب جلو می‌رود.

لاریجانی ادامه داد: به اطراف نگاه کنید در کشورهای پاکستان، عراق و سوریه مشکلات بسیاری دیده می‌شود و بروی این‌ها فکر و تصمیم‌گیری شده است.

وی عنوان کرد: برخی افراد و کشورهایی که مساله‌ساز شده‌اند، حرف‌های بیهوده می‌زنند، در صحنه بین‌الملل برخی کشورها غرش‌های نابه‌هنگام می‌کنند و در شرایطی، تهدیدهای گنده‌تری هم می‌کردند، اما جمهوری اسلامی از ورزیدگی ذهنی خوبی برخوردار است و توانسته در آشفتگی منطقه هدایت خوبی انجام دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که برخی موسسات غربی نسبت به وزانت تصمیمات ایرانی و رفتار سنجیده ایران اذعان دارند، گفت: این موضوع باعث می‌شود دشمنی آنان بیشتر شود که باید رفتار آن‌ها با دقت و به طور مستمر رصد شود.

لاریجانی با تاکید بر مساعد بود شرایط برای تحولات اقتصادی در کشور گفت: از نظر سیاسی قوای سه‌گانه ممکن است اختلاف نظری با یکدیگر داشته باشند اما با رهبری و نظارت ایشان باهم کار می‌کنند و هم‌گرایی در امور مختلف وجود دارد.

وی با بیان این نکته که مشکلاتی در کشور وجود دارد که تاحدی به هم مربوط است، گفت: باید با هم‌افزایی و هم‌گرایی قدم برداشت، اشتغال با گفتن حل نمی‌شود، بلکه باید بسترهای سرمایه گذاری فراهم شود و وقتی که کار به دست مردم افتاد، اشتغال به وجود می‌آید.

سیستم اداری فرتوت است

لاریجانی در ادامه گفت: سیستم اداری فرتوت است و اشتغال از آن صورت نمی‌گیرد. نرخ بیکاری در قوچان عجیب است و باید در این زمینه کار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلابی بودن به این است که حواشی را کم و به مردم رسیدگی کنیم، گفت: اگر در سلایق به جان هم بیفتیم انقلابی و مسئولیت شناس نیستیم.

وی تصریح کرد: امسال با رایزنی با مقام معظم رهبری بنا شد تا اگر در دولت و وزارت راه طرح‌های مهم وزارتی مانند راه‌آهن از طریق فاینانس دنبال و ۱۵درصد ‏سهم دولت از صندوق برداشت شود. در صورت فراهم بودن این شرایط، امکان تحقق راه آهن مشهد-قوچان-بجنورد-گرگان فراهم می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این جمله که ایران کشوری نفتی و گازی است اما معادن ارزشمندی دارد که به آن بها داده نشده است، عنوان کرد: شورای معادن استان و شهرستان برای استفاده و اکتشاف معادن کمک می‌کند که باید بسیار همت کرد تا به ایجاد استغال و جلوگیری از تک محصولی بودن در نظام بودجه‌ریزی کمک می‌کند.

لاریجانی با اشاره به تصویب اصلاحیه قانون بودجه امسال برای رفع موانع تولید، اظهارکرد: براین اساس کارخانجات و واحدهایی که دچار مشکل سرمایه در گردش هستند به شرط بروز حوادث مالی هیاتی برای اینکه وام به آن واحدها تعلق گیرد، تصمیم می‌گیرند و یا اگر از طریق بانک‌های شهرستان یا استانی انجام ندهند، هیاتی توسط بانک مرکزی مشخص و تصمیم نهایی اخذ می‌شود.

وی اضافه کرد: این قاعده به مسئولین اجرایی اجازه می‌دهد تا برخی از کارخانجات که سرمایه‌گذاری دارند و دچار مشکل هستند با تزریق پول مشکل آن‌ها مرتفع گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم طرح توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان گفت: ۱۰هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در اطراف روستاها اختصاص یافته است. همین طور در تبصره ۱۸ قانون بودجه این موضوع تاکید شده و منابعی مشخص شده که به توسعه روستا و سرمایه‌گذاری در حاشیه روستاها منجر می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی قوچان به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و تصویب خواهد شد، افزود: اینکه بازارچه مرزی به واردات اجناس خارجی مبادرت می‌کند  مطلوب نیست و در غرب و جنوب بازارچه‌هایی ایجاد شده و محصولات دست چندم از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما هدف اصلی بازارچه صادرات است که در حال حاضر تعدادی از مناطق آزاد از هدف اصلی خود دور شده‌اند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین