کد خبر: ۱۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، بیش از نیمی از مردم کشور انگلیس از فشار خون بالا رنج می‌برند و دولت این کشور سالانه 140 میلیون پوند برای تأمین قرص این بیماری هزینه می‌کند.
ناطقان: نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، بیش از نیمی از مردم کشور انگلیس از فشار خون بالا رنج می‌برند.

کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، روسیه، اندونزی و آمریکا دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند؛ کشور انگلیس نیز به لیست این کشورها اضافه شده است.

براساس داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی بهداشت، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند و حدود 870 میلیون نفر در سراسر جهان نیز مبتلا به فشار خون بالا هستند.

محققان می‌گویند:‌ فشار خون بالا مهم‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری در مرگ زودرس در سراسر جهان است.

پژوهش‌های صورت گرفته همچنین نشان داده است، دولت انگلیس سالانه بیش از 140 میلیون پوند تنها برای تأمین قرص فشار خون بالا هزینه می‌کند.

کارشناسان بهداشتی باور دارند، تنظیم رژیم غذایی، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نمک به میزان زیاد، تنفس عمیق، تناسب اندام و نیز مصرف دارو تحت نظارت پزشک می‌تواند از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین