کد خبر: ۱۳۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
دستیار ویژه اقتصادی استاندار اصفهان گفت: تا دو سال آینده آب مستمر برای اصفهان وجود خواهد داشت.
ناطقان: امیر کریمی شامگاه دوشنبه- در گردهمایی سالیانه فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: پس از برجام مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید با دنیای بیرون تعاملاتی برقرار کنند و سرمایه گذاری خارجی با تکیه بر منابع داخلی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه پنج سال باید کار کنیم تا یک سال تحریم برطرف شود، افزود: اساسا باید دیپلماسی جذب سرمایه خارجی را فراگیریم و یاد بگیریم که با سرمایه گذار خارجی با رفتار و منشی برخورد کنیم که قابل قبول مجامع بین المللی باشد.

دستیار ویژه اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: تمهیدات زیادی اندیشیده شده تا بنگاه های اقتصادی بتوانند روی پای خود بایستند.

کریمی اضافه کرد: اگر واحد و بنگاه اقتصادی بخواهد برنامه های خود را به اصطلاح با پیچ رادیو تنظیم کند نمی تواند کار به جایی ببرد چرا که هر روز باید منتظر خبری از نرخ ارز، مالیات و ... باشد و فعالیت های خود را با این موضوعات هماهنگ کند.

وی با بیان این باید مسئولان از مردم به واسطه اشتباهاتی که کرده اند، عذرخواهی کنند، خاطرنشان کرد: باید در خدمت مردم باشیم و از سر وظیفه مشکلات و مسایل گوناگون بنگاه های اقتصادی را حل کنیم.

دستیار ویژه اقتصادی استاندار اصفهان گفت: قول می دهم که "البته خطاب به خود است" آن کس را که در مسائل روز استان بخواهد سهل انگاری کند با او برخورد خواهیم کرد چراکه دیگر بحث تجربه نیست و اکنون 40 سال از انقلاب گذشته است.

وی با بیان اینکه در ستاد تسهیل مصوباتی صادر می شود اما آن گونه که باید اجرایی نمی شود، افزود: در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که با اصرار استاندار در اتاق بازرگانی برگزار می شود، مانند یک مجلس عمل می شود.

کریمی افزود: دولت یا باید پیرامون تنظیم روابط با آمریکا تصمیم بگیرد و یا در مورد جوجه یک روزه؛ نمی شود هر دوی این موضوعات را دولت تصمیم گیری کند و باید تفکیک بین دولت و بخش خصوصی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: اصل 44 قانون اساسی آن طور که مورد توجه و سفارش سران کشور بوده به هیچ عنوان انجام نشده و بیشتر به صورت بازیچه و تحت عنوان کلمه خصولتی با آن برخورد می شود.

دستیار ویژه اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: دولت به صراحت می گوید که آماده است با متد خاص امروز نسبت به واگذاری بنگاه های اقتصادی به بخش خصوصی اقدام کند. ام الفساد اقتصاد کشورمان بنگاه داری دولت و زمانی است که دولت منافع خود را در رقابت با بخش خصوصی ببیند.

وی با تاکید بر اینکه در دنیا بخش دولتی که منافع خود را در راستای منافع بخش خصوصی ببیند، موفق است. تصریح کرد: البته لازمه این کار در کشورمان بر این است که دولت میزان اعتماد از دست رفته مردم را در مسایل اقتصادی برگرداند و ما این کار را در اصفهان آغاز کرده ایم.

کریمی افزود: امروز ادارات امنیتی نظیر اداره اطلاعاتی و قوه قضاییه، دادستان و رییس دادگستری دنبال گره گشایی از تولید هستند.

وی گفت: در صورت جلسه معاون اقتصادی استاندار اصفهان با بانک ها مقرر شد که بانک ها زمانی که می خواهند حکم اجرا برای اسناد بنگاه های اقتصادی صادر کنند، معاون اقتصادی باید دو هفته قبل مطلع شود و اگر نتواند در این مدت اقدامی صورت دهد و طلب بانک را پرداخت کند، اقدامات اجرایی انجام و از برخوردهای ناگهانی پرهیز خواهد شد.

دستیار ویژه اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه اولویت نخست اقتصادی استان اصفهان گردشگری است، اظهار کرد: گردشگری در اصفهان بدون سرمایه گذاری های ثابت می تواند درآمدهای ارزی پایدار ایجاد کند. 22 هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی و چهار اثر ثبت شده یونسکو در اصفهان وجود دارد که می توان از این ظرفیت به طور مناسب استفاده کرد.

وی افزود: استاندار اصفهان پیرامون باز شدن سد زاینده رود و جاری شدن آب در بستر رودخانه برای چند روز و افزایش روحیه مردم در پایان سال گفته است "اگر من هر چند صباحی اجازه بدهم آب به رودخانه بیاید و اثرات مثبت بگذارد در حالی که تونل سوم کوهرنگ تاکنون تکمیل نشده است، شایسته مردم اصفهان نیست". تونلی که قرار بود در سال 93 به بهره برداری برسد.

کریمی با تاکید بر اینکه بیش از یک سوم وقت استاندار صرف مسائل و مشکلات آب استان می شود، خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده آب مستمر برای اصفهان وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین