کد خبر: ۱۳۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
گزارش ها حاکی است 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی پس از دیدار سران دو کره، با 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
ناطقان: بر اساس توافق دو کره قرار است اجلاس سران میان 'مون جائه این' رییس جمهور و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ماه آینده میلادی برگزار شود.

پیش بینی می شود با توجه به اینکه بازی های پارالمپیک زمستانی کره جنوبی در روز 18 مارس پایان می یابد، این کشور برنامه و زمان مذاکرات سران را نهایی و اعلام کند.

'لی ناک یون' نخست وزیر کره جنوبی گفته است پس از دیدار سران دو کره انتظار می رود رییس جمهور کره جنوبی در دیداری با ترامپ در باره این نشست و مسایل مطروحه در آن با وی رایزنی و گفت و گو کند.

کره جنوبی در ماه جاری میلادی هیاتی را راهی کره شمالی کرد و به دنبال آن، این هیات راهی آمریکا، چین و ژاپن شد تا موارد مطروحه در مذاکرات را به اطلاع این کشورها برساند.

این احتمال می رود که دیدار سران دو کره در منطقه مرزی میان دو کشور در اواخر ماه آوریل انجام شود و برنامه دیدار سران آمریکا و کره شمالی هم اواخر ماه می امسال خواهد بود.

خبرگزاری یونهاپ از قول نخست وزیر این کشور آورده است در صورت برگزاری دیدارهای مذکور، اجلاس سران کره جنوبی و آمریکا اوایل ماه می، قبل از دیدار سران آمریکا و کره شمالی انجام خواهد شد.

نخست وزیر کره جنوبی گفت خوشبینی و بدبینی خاصی ندارد اما بر این باور است که هر اشتباهی در این شرایط می تواند خسارات امنیتی، دیپلماتیک و سیاسی برای همه طرف ها داشته باشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین