کد خبر: ۱۳۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
یک ایده جالب برای تزئین تخم مرغ استفاده از پوست تخم مرغ‌های شکسته است. ابتدا پوست تخم مرغ را داخل ظرف رنگ قرار دهید و سپس آن را روی تخم مرغ‌تان بچسبانید.
ناطقان: یکی از جذاب‌ ترین بخش‌‌های آماده کردن سفره هفت سین، رنگ کردن تخم‌مرغ است. البته بچه‌ها معمولا برای این بخش ذوق بیشتری دارند. در ادامه شما را با ایده‌هایی برای تزئین و رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین آشنا می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را با کمک بچه‌ها انجام دهید.




تخم مرغ‌های گل گلی برای علاقه مندان به طرح‌های گلدار

یکی از طرح‌های همیشه پرطرفدار؛ طرح گل‌گلی است. برای درست کردن این تخم مرغ‌های زیبا به دستمال کاغذی گلدار یا دستمال سفره‌های گلدار نیاز دارید. چسب چوب و آب هم کنار دستتان قرار دهید. ابتدا گل‌های روی دستمال کاغذی یا دستمال سفره را برش می‌دهیم. دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید همه دستمال کاغذی را روی تخم مرغ قرار دهید، باید چروک آن را با دستتان باز کنید و مواظب باشید که با این حالت به تخم مرغ نچسبند. ‌حالا گل‌ها را از لایه‌ٔ زیرین دستمال کاغذی جدا می‌کنیم و روی تخم مرغ که به چسب چوب آغشته شده، می‌چسبانیم. اگر چسب چوب سفت بود می‌توانید با آب آن را رقیق کنید. پس از چسباندن گل‌ها روی تخم‌مرغ، صبر می‌کنیم تا خشک شوند. وقتی خشک شد، روی تخم‌مرغ‌ را برق ناخن می‌کشیم تا براق و زیبا شود. می‌توانید پس از خشک شدن با روبان و نوار روی آن را تزئین کنید. نکته آخر اینکه برای این کار می‌توانید از تخم‌مرغ‌های سفالی هم استفاده کنید تا ماندگاری بیشتری برای شما داشته باشد.

 

خط نوشته‌های زیبا روی تخم‌مرغ هفت سین

اگر خط زیبایی دارید، می‌توانید با خط نوشته‌ها روی تخم مرغ‌تان را رنگ کنید. کافی است ابتدا تخم‌مرغ‌هایتان را رنگ کنید و بعد با خطوط زیبا روی آن بنویسید. می‌توانید از شعرهای بهاری یا دعای تحویل سال برای نوشتن روی تخم مرغ استفاده کنید.

پوست پیاز ساده ترین راه رنگ آمیزی تخم مرغ

ساده‌ترین روش برای رنگ آمیزی تخم مرغ استفاده از پوست پیاز است. برای این کار باید پوست خشک قرمز پیاز را با نخ دور تخم مرغ بپیچید و سپس در آب بجوشانید. البته می توانید آن را لای برنج در حال دم کشیدن نیز قرار دهید.

 

کاغذرنگی، چسب و اکلیل به جای رنگ آمیزی

برای این کار ابتدا باید تخم مرغ‌هایتان را آب‌پز کنید، سپس با قلمو به آن چسب چوب بزنید و بعد با تکه‌های کاغذ رنگی و اکلیل آن را تزئین کنید. البته می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را پس از آِغشته کردن به چسب چوب در ظرف اکلیل بغلتانید. بهتر است برای این کار از اکلیل‌های طلایی و یا رنگ‌های روشن دیگر استفاده کنید.

تخم مرغ محلی را با گواش سفید نقاشی کنید

برای این کار به چند تخم مرغ محلی، گواش سفید و قلمو نیاز دارید. کار خیلی ساده است؛ ابتدا تخم‌مرغ‌ها را می‌پزید، سپس آن را با گواش سفید نقاشی می‌کنید. چند نمونه در عکس بالا می‌بینید.

این بار آبرنگ را امتحان کنید

برای تهیه این مدل به تخم مرغ، آب رنگ، قلمو و رنگ طلایی نیاز دارید. ابتدا تخم مرغ آب پز شده را رنگ آبی بزنید، بعد صبر کنید تا خشک شود. بعد قلمو را در رنگ طلایی یا نقره‌ای یا هر رنگی که علاقه دارید بزنید و با دست‌تان فرچه‌های قلمو را جابه جا کنید تا رنگ آن روی تخم مرغ بپاشد.



یک گزینه ساده و سریع برای رنگ کردن تخم مرغ

اگر برای رنگ کردن تخم مرغ زمان زیادی ندارید، این گزینه مناسب‌ترین راهکار برای شماست. برای این کار یک لیوان را پر از گواش کنید، ابتدا گواش‌ غلیظ تر باشد. ابتدا یک طرف تخم مرغ را در لیوان گواش فرو کنید و بگذارید که نیم ساعت در آن بماند. سپس به گواش غلیظ تان آب اضافه کنید تا رقیق شود. پله پله این کار را تکرار کنید تا تخم مرغ درون لیوان طیف رنگی مختلفی به خود بگیرد. به همین سادگی.

تخم مرغ رنگی با نخ‌های کاموایی

حتما از پس از بافت شالگردن یا پولیور کاموایی نخ‌هایی از کارتان اضافه مانده یا اضافه کامواهایی در خانه دارید که نمی‌دانید با آن چه کار کنید. برای این کار ابتدا روی تخم مرغ‌تان را با چسب کاغذی سفید به صورت موازی بپوشانید. سپس بخشی از چسب کاغذی را برش دهید و از سر تخم مرغ به صورت دایره شروع به چسباندن کاموا کنید، به وسط کار که رسیدید، نیم دیگر چسب را بکنید و چسباندن کاموا را ادامه دهید. به این ترتیب شما یک تخم مرغ با لباس کاموایی خواهید داشت. دقت کنید که از ابتدا چسب کاغذی را به صورت کامل از روی تخم مرغ در نیاورید، چرا که خاصیت چسبندگی‌اش را از دست خواهد داد.

دکمه‌ و پولک‌ به جای رنگ

برای این کار می‌توانید از دکمه‌ها و پولک‌های اضافه استفاده کنید. مثل موارد قبلی که در بالا ذکر شد؛ تخم مرغ‌تان را به چسب چوب آغشته کنید و سپس آن را با دکمه و پولک تزئین کنید. به همین سادگی.

کاغذ و پارچه به جای استفاده از رنگ

این بار می‌توانید از کاغذ یا تکه‌های پارچه برای تزئين تخم مرغ استفاده کنید. مثل همیشه ابتدا از چسب چوب استفاده کنید و سپس کاغذ یا پارچه‌ را به آن بچسبانید. کاغذها را هم می‌توانید به شکل طرح‌هایی مثل گل یا دایره در بیاورید و هم آن‌ها را حلقه حلقه کرده و تمام سطح تخم مرغ را با آن بپوشانید.

از صفحات روزنامه‌های باطله کمک بگیرید

یک روش دیگر برای تزئین تخم مرغ استفاده از صفحات روزنامه و مجله است. برای این کار صفحات روزنامه باطله را به قطعات ریز در بیاورید، سپس ‌‌‌آن‌ها را به صورت نامنظم روی تخم مرغ‌ هفت سین‌تان بچسبانید.

از استیکر و برچسب‌های محبوب کودکتان استفاده کنید

یکی از روش‌های خلاقانه برای تزئین تخم مرغ استفاده از برچسب و استیکر است. این تخم‌مرغ‌ها به خصوص برای کودکان می‌تواند بسیار جذاب باشد.

از گل بهاری خشک شده برای نقش زدن به تخم مرغ استفاده کنید

برای این کار می‌توانید گل‌ها را در رنگ قرار داده و روی تخم مرغ بگذارید. پس از خشک شدن گل را از روی تخم مرغ بردارید. به این ترتیب تخم مرغ‌تان با گل‌های رنگارنگ بهاری جلوه‌ای خاص به خود می‌گیرد. اگر می‌خواهید رنگ تخم‌مرغ‌تان سفید نباشد آن را داخل آب پیاز بجوشانید.

یک تخم مرغ خاص مخصوص دختربچه‌ها

برای داشتن این تخم‌مرغ‌ها یک طرف آن را با گواش همان طور که گفته شد، رنگ کنید. سپس طرف دیگر تخم مرغ را با ماژیک سی دی نویس نقاشی کنید. برای زیباترشدن کار یک گل مصنوعی هم روی آن بچسبانید.

تخم مرغ با طرح سنگ یک ایده متفاوت

برای این کار ابتدا باید تخم مرغ را آب‌پز کنید، سپس با قاشق چایخوری به آن ضربه بزنید تا پوست آن تکه تکه شود. یادتان باشد، به صورتی ضربه بزنید که پوست آن روی زمین نریزد. سپس تخم مرغ را در داخل مخلوط چای و سس سویا قرار دهید و نتیجه آن را ببینید.

پوست تخم مرغ‌هایتان را دور نریزید

یک ایده جالب برای تزئین تخم مرغ استفاده از پوست تخم مرغ‌های شکسته است. ابتدا پوست تخم مرغ را داخل ظرف رنگ قرار دهید و سپس آن را روی تخم مرغ‌تان بچسبانید.

از تورهای طرح‌دار استفاده کنید

ابتدا تخم‌مرغ‌تان را داخل یک طور بپیچید و سپس آن را داخل ظرف رنگ بجوشانید. به این ترتیب تخم‌مرغ‌هایی با طرح‌های زیبا و رنگارنگ خواهید داشت.

آبرنگ و مداد یک ایده ساده برای نقاشی تخم مرغ

برای این کار ابتدا تخم مرغ تان را با آبرنگ رنگ کنید. سپس با مداد مشکی یا قرمز روی آن طرح بزنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که انجام این کار را به کودکتان بسپارید. چه اشکالی دارد که روی تخم‌مرغ‌های رنگ شده را با نقاشی‌های کودکانه‌اش طرح بزند؟ انجام این کار حتما کودک‌تان را خوشحال خواهد کرد.
منبع: فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین