کد خبر: ۱۳۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
نخست وزیر صربستان امروز (سه‌شنبه) با متهم کردن همکاران در دولت به ناکامی در فعالیت تیمی، تهدید کرد، اگر این افراد غرورشان را کنار نگذارند، از سمتش استعفا می‌کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان قرار است درباره احتمال در تغییر کابینه یا استعفا با الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری این کشور حین بازگشت وی از بروکسل صحبت کند.

منتقدان می‌گویند، نخست وزیر که به هیچ حزبی وابسته نیست، در کابینه‌ای که اکثر وزرایش از حزب ترقی ووجیچ و حزب سوسیالیت صربستان هستند، از نفوذ کلامی چندانی برخوردار نیست.

نخست وزیر صربستان گفت: ما باید بدون غرور شخصی و پیگیری منافع خودمان در یک تیم فعالیت کنیم تا بتوانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم در غیر این صورت من استعفا می‌کنم.

نمایندگان اپوریسیون گفته‌اند که نخست وزیر صربستان بعید است که بتواند در کابینه تغییری ایجاد کند.

اگر این نخست وزیر زن کناره‌گیری کند، ووجیچ باید از ائتلاف حاکم یک نفر را انتخاب کند یا دستور به برگزاری انتخابات زودهنگام بدهد.

همزمان با روی کار آمدن برنابیچ در سال گذشته میلادی، وی گفته بود که اولویت کاری‌اش پیوستن صربستان به اتحادیه اروپاست.

این روند پیوستن در ۲۰۲۵ به صورت آزمایشی صورت می‌گیرد اما صربستان باید پیش از آن در اقتصاد، سیستم قضایی، اجرای قانون و همچنین سیاست‌های محیط زیستی‌اش تغییراتی ایجاد کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین