کد خبر: ۱۳۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی نسبت به روز گذشته فاصله گرفت و اندکی افزایش یافت.
ناطقان: به نقل از رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۳۱۶.۴۴ دلار ایستاد.

در این بین بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۳۰۷.۵۱ دلار سقوط کرده بود که پایینترین قیمت در حدود دو هفته اخیر بود.

در بازار آمریکا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۳۱۶.۱۰ دلار قرار گرفت.

همچنین معامله گران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی سیاست پولی این کشور تا پایان سال میلادی جاری هستند.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، اگرچه بازار‌ها احتمال افزایش نرخ‌های بهره را در قیمت‌ها لحاظ کرده اند، اما به اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و اشارات وی درباره افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در سال ۲۰۱۸ متمرکز خواهند بود.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود پاول نرخ‌های بهره را افزایش داده و از سه دور دیگر افزایش نرخ‌ها در ادامه سال میلادی جاری خبر دهد.

همچنین طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به شدت حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری در این فلز زرد که بازدهی ندارد را کمتر کرده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است بازار‌های سهام آسیا روز جاری به دنبال سودگیری سرمایه گذاران از رشد ارزش سهام فناوری آمریکا، با کاهش ارزش معاملات روبرو شدند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶.۳۲ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر قیمت چندانی نداشت و ۹۵۲.۷۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۲۸ درصد کاهش یافت و به ۹۸۷.۲۵ دلار رسید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین