کد خبر: ۱۳۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
وزیر ارتباطات:
آذری جهرمی طی گفت وگویی گفت: خانواده ما برای این نظام خون داده است و اگر لازم باشد باز هم خون می‌دهیم. آن شرایط درس‌های بزرگی به من داد و شاید لطف خدا به من بود که در برابر چنین چالش‌هایی در بدو پذیرش مسئولیتی سنگین داشته باشم.
ناطقان: جوان ترین وزیر دولت دوم روحانی و اولین دهه شصتی که توانسته کرسی ریاست یک وزارتخانه را به دست آورد چگونه زندگی می کند؟ از او سوالات شخصی و کاری پرسیدم مبنی بر اینکه چگونه به چنین جایگاهی رسیده است؟ آیا در سال 88 وقتی برای اولین بار مدیرکل شد، توصیه‌نامه‌ای داشت؟ جهرمی معتقد است: «الزاما هر اتفاقی که در دولت‌های قبل افتاده اتفاقی بدی نیست» و می‌گوید: فضای اعتماد به جوانان در دولت‌های نهم و دهم بیشتر شد. بر اساس تعاریفی که می‌گویند من نه ژنم خوب بود و نه توصیه نامه‌ای داشتم. من در همان موقعیت کارشناس بودم و طبیعتا تلاش می‌کردم در جایگاهی که هستم کارم را خوب انجام دهم. یکی از خصلت‌های ما این است که قدرت جمع بندی و ارائه مطالب در ما خوب باشد.

او اولین حقوقش را در 18سالگی گرفته یعنی در زمانی که برای دوران دانشجوی بورسیه شده است؛ می‌گوید: وزارت نیرو در سال 78 کمک هزینه ای را به ما می‌داد که فکر می‌کنم 12 هزار تومان بود.

وقتی تاکید می‌کنم منظورم حقوقی است که بابتش کار کرده است به سال 80 اشاره می‌کند: در سال 80 که اولین حقوقم را گرفتم 260هزار تومان بود که از وزارت اطلاعات گرفتم.

از او درباره همسرش می‌پرسم که در دانشگاه با او آشنا شده، می‌گوید: «شاغل بوده اما بعد از تولد بچه‌ها همسرم ترجیح دادند کار را ادامه ندهد و تربیت فرزندان را بر کار ترجیح دانستند». همسرش مهندس برق است اما فوق لیسانس را تاریخ خوانده است. می‌گوید سعی می‌کند فرزندانش طوری تربیت شوند که با تعریف جدید سیاسی تبدیل به ژن خوب نشوند و بتوانند روی پای خود بایستند و وابسته به جایگاه پدرشان نباشند.

آذری جهرمی تبدیل شدن فرزندان مدیران به ژن خوب را ناشی از فرهنگ جامعه هم می‌داند: بخشی از ژن خوب شدن فرزندان مسئولان مربوط به فرهنگ جامعه است. ممکن است فرزند یک مسئول خودش علاقمند باشد اما توجه زیادی به آن‌ها زمینه ژن خوب شدن را فراهم می‌کند. او که فرزندش به مدرسه غیردولتی می‌رود، می‌گوید: سعی می‌کنم کارهای عادی خانه را یا خودم انجام دهد یا همسرم تا بچه‌هایش طور خاصی تربیت نشوند.

آذری جهرمی‌خبرها را چندان مانند سایر مردم دنبال نمی‌کند ربات‌هایی اخبار را دسته‌بندی کرده و در اختیارش خبر می‌دهد. چندان به روزنامه خواندن آن مخصوصا از نوع کاغذی علاقه ندارد.

وقتی با او سخن می‌گفتم آخرین فیلمی‌که دیده بود به وقت شام بود اما همان شب در اینستاگرامش خبر داد که در سینما آزادی به تماشای فیلشاه نشسته است. پرویز پرستویی بازیگر محبوبش است اما درباره کارگردان محبوبش یک سیمرغ ندارد و در هر ژانری یکی را می‌پسندد و از مهران مدیری تا ابراهیم حاتمی‌کیا و مهدی افخمی در گروه محبوب‌ها قرار دارند.

آخرین موضوعی که درباره اش گفتگو می کنیم مربوط به حاشیه های زمان رای اعتمادش است او معتقد است عده ای در کشور نمی‌خواستند آذری جهرمی وزیر شود چراکه برای انتخابات از دولت حمایت کرده بودند و حالا می خواستند از این کرسی سهمی ببرند. دلیل موفق شدن آنها در ساختن چهره ای امنیتی از وزیر پیشنهاداتی از منظر خودش چند وجهه دارد:

یک دلیل این بود که آذری چهره رسانه ای نبود و آنها چهره ای ساختند از فردی با سابقه ای که به آن سابقه امنیتی می‌گویند و فضاسازی‌های عجیبی کردند. از طرف دیگر، ضد انقلاب هم چندان نمی‌پسندیدند که اولین جوانی که به مجموعه دولت می‌آید نگاهش همراه انقلاب باشد چون تعریف آنها از جوان یک چیز دیگر است آنها هم تخریب‌هایی داشتند.

آذری جهرمی می‌گوید: خانواده ما برای این نظام خون داده است و اگر لازم باشد باز هم خون می‌دهیم. آن شرایط درس‌های بزرگی به من داد و شاید لطف خدا به من بود که در برابر چنین چالش‌هایی در بدو پذیرش مسئولیتی سنگین داشته باشم. آن دوران، یک دوره آموزشی برای من بود. هیچگاه از آن موضوعات ناراحت نیستم و آن را برای خودم یک فرصت بزرگ می‌دانم.

منبع: خبر فوری
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین