کد خبر: ۱۳۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
همه ما می‌دانیم که با خوردن، مشکلات روحی ما به صورت سحرآمیزی حل نخواهد شد، اما خوردن مواد غذایی ناسالم می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکلات روحی شود.
ناطقان: همه ما می‌دانیم که با خوردن، مشکلات روحی ما به صورت سحرآمیزی حل نخواهد شد، اما خوردن مواد غذایی ناسالم می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکلات روحی شود.غذاهایی سبک را به شما معرفی می‌کنیم که خوردن آنها در مواقعی که با استرس دست به گریبانید، تا حد زیادی از استرس شما خواهد کاست.


جو دوسر با دارچین و عسل

با یک کاسه جودوسر گرم و دلچسب، حس خوب خوردن کربوهیدراتی خوشمزه و به دنبال آن ترشح هورمون سرتونین و متعاقبا احساسی خوشایند را تجربه خواهید کرد و از آنجایی که سرشار از فیبر است به تدریج هضم شده و میزان قند خون را مانند بسیاری از غذا‌ها افزایش نمی‌دهد. کمی دارچین (داروی رفع خستگی مفرط) اضافه نمائید بعلاوه ۱ قاشق چایخوری عسل (تامین کننده شیرینی مورد نیاز و تقویت سیستم ایمنی بدن). با کیفیت‌ترین نوع جو دوسر را انتخاب کنید.

شکلات تلخ با بادام

درمان با شکلات حقیقی است: مطالعاتی در سال ۲۰۰۹ از سوی محققان سوئیسی صورت پذیرفت و نشان داد که خوردن شکلات تلخ از میزان هورمون‌های استرس‌زا می‌کاهد.

در مطالعات اولیه مشخص شد که خوردن شکلات در درمان فشار خون موثر بوده و کاهش دهنده فشار خون در حد داروهاست. در ضمن بادام سرشار از پروتئین‌های انرژی‌زاست، در ردیف چربی‌های اشباع نشده مفید برای بدنقرار می‌گیرد که در مطالعاتی مرتبط مشخص شد که به همین دلایل از میزان استرس می‌کاهد.

چیپس کیل (نوعی کلم)

چیپس‌های کیل خانگی متشکل از ترکیبات ساده‌ای هستند: روغن زیتون، کیل و احتمالا کمی نمک. یافته‌های اخیر محققان دال بر آن است که افرادی که روغن زیتون مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که از روغن‌های دیگر مصرف می‌کنند، حس خشنودی و شادابی بیشتری را تجربه می‌کنند که این امر ناشی از ترشح بالای هورمون سرتونین می‌باشد.

محققان دانشگاه هاروارد در زمینه سلامت عمومی دریافته‌اند که مصرف کیل موجب بالا رفتن کارتنوئید (یک نوع آنتی‌اکسیدان) خون می‌شود. بالا بودن میزان کارتنوئید خون به طور قابل توجهی حس خوش‌بینی را در فرد پدید می‌آورد.

اسموتی ضد استرس

کافئین مورد نیازخود را با شیر سویا (ترکیبات موجود در فولات، ترشح سرتونین را افزایش می‌دهد)، پودر کاکائوی تلخ (حاوی دوپامین، مثل قهوه) و یک عدد موز رسیده (حاوی پتاسیم که فشار خون را پایین می‌آورد) تامین کنید.

آجیل‌ها و مغز‌ها

یک مشت آجیل، مخلوطی از پسته، بادام هندی، بادام، گردو و تخمه کدوتنبل که سرشار از فیبر، آنتی‌اکسیدان و حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده هستند، از میزان فشار خون می‌کاهد. بر اساس نتایج یکی از مطالعات انجام شده و آمار‌های بدست آمده، مشخص شد که مغز پسته از میزان اضطراب افراد می‌کاهد.

اسید‌های چرب ضروری امگا ۳ در گردو با کاهش میزان افسردگی ارتباط مستقیم دارند، سلنیوم موجود در بادام هندی و بادام موجب نشاط و خلق و خوی بهتر می‌شود و اسید آمینه موجود در تخم کدو، موجب ترشح هورمون سرتونین در مغز می‌شود. همیشه یک مشت از این‌ها را جلو چشمتان نگه دارید.

سیب‌زمینی شیرین

این نوع سیب‌زمینی‌ها شیرین، خوشمزه و سرشار از مواد مغذیست، علاوه بر اینکه حاوی کارتنوئید و فیبر است که به ترتیب خوش‌بینی را در فرد افزایش داده، موجب نشاط می‌شود و شاخص قند خون را کاهش می‌دهد. رمزی می‌گوید: "اگرچه طعم شیرینی دارند و سرشار از کربوهیدراتند، اما شاخص قند خون را بالا نمی‌برند. ” ازسیب‌زمینی شیرین درغذا‌هایی که دستور پخت آن‌ها با سیب زمینی تهیه می‌شود، استفاده کنید.

ماست با بری‌ها

طعم خامه‌ای مطلوب را در ماست یونانی کم‌چرب تجربه کنید. این ماست منبعی سرشار از پروتئین‌های انرژی‌زا و کلسیم است که بدن شما برای خروج سیگنال‌های منفی و دریافت حس‌های خوب بدان نیازمند است. برای شیرین کردن این نوع ماست، انواع بری‌های تازه را بدان بیافزائید و مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان‌های ضداسترس و ویتامین C. تقویت کننده سیستم ایمنی را به بدنتان برسانید.

کاری سبزیجات

کاری سبزیجات را به غذا‌های خود بیافزائید و منتظر دو نتیجه باشید: اول آنکه مغز در اثر کپسسین (مولکول‌های موجود در فلفل چیلی) آندروفین ترشح می‌کند و اوضاع روحی فرد را آرام می‌کند؛ و دیگر آنکه بر اساس یافته‌های اخیر، کاری بخش‌های اساسی مغز را از هجوم استرس در امان نگه می‌دارد. با مصرف اسفناج با یک تیر دو نشان بزنید، هم منیزیم دریافت کنید و هم از سردرد‌های عصبی در امان بمانید.

چای سبز

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ صورت پذیرفت مشخص شد که اسید آمینه موجود در چای سبز فشار عصبی را کم کرده و فرد را آرام می‌کند. ماده سبز رنگ موجود در آن به طرز شگفت‌انگیزی سطح هوشیاری مغز را افزایش می‌دهد، بنابراین می‌توانید در کمال آرامش تمرکز کنید.

گواکامولی با هویج

(گواکامولی غذاییس که با آووکادو آماده می‌شود) آووکادوی خامه‌ای، سرشار از اسید‌های چرب اشباع نشده است که از میزان فشار خون می‌کاهد. اسید‌های چرب اشباع نشده سیگنال‌های گیرنده مغز را نسبت به سرتونین حساس‌تر می‌کند. با هویج خام در کنار آن در حد مطلوبی استرس خود را کاهش دهید.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین