کد خبر: ۱۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۸
استفاده موثر از زمان فراغت کودکان برای آموزش آن‌ها و نیز اجازه دادن برای تفریح و سرگرمی از جمله نکاتی است که والدین در تعطیلات نوروزی باید به آن توجه خاصی داشته باشند.
ناطقان: در ایام عید و دید و بازدید‌های نوروزی شیطنت‌های کودکان می‌تواند خطر‌های جدی برای سلامت آن‌ها و حتی والدین  داشته باشد که خاطره‌ای تلخ و ناگوار برای آن ها به همراه دارد.

کارشناسان به والدینی که کودک خردسال دارند توصیه می‌کنند انواع راهکار‌های سرگرمی برای کودکان خود را در نظر بگیرند، در مرحله اول با دقت و نظارت از آن‌ها در تمیز کردن خانه، پذیرایی از مهمان‌ها و آماده کردن وسایل منزل و حتی سرگرم کردن مهمان‌ها کمک بگیرند؛ این کار سبب ساخت روحیه اجتماعی در کودک و موفقیت او در اجتماع در سال‌های آینده می‌شود.

در اختیار گذاشتن کاغذ، انواع مداد رنگی و شمعی به همراه قیچی و چسب (تمام موارد ایمن و فاقد مواد شیمیایی با نظارت پزشک) می‌تواند در لذت بردن کودکان از مهمانی کمک کند.

همچنین همراه بردن کودکان در مسافرت‌های درون و برون کشوری نیز می‌تواند سبب افزایش روحیه و اعتماد به نفس کودکان شود.



مشارکت کودکان در آماده کردن وسایل مهمانی، تهیه کیک یا شیرینی خانگی با کمک آنها، تزئین خانه و آذین بندی با کمک کودکان، توجیه آن‌ها در آماده سازی خانه و آموزش کودک در مرتب کردن اتاق خود همگی می‌تواند سبب سرگرم شدن کودک و جلوگیری از شیطنت آن‌ها شود.

رنگ کردن  تخم مرغ‌های رنگی، تزئین و آماده سازی سفره هفت سین و نگهداری از گل هایی همچون سنبل همگی می‌توانند سبب سرگرم شدن کودکان شود.

عید نوروز فرصت مناسبی برای آموزش کودکان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و آشنایی با فرهنگ‌ها  و رسوم مختلف کشور‌های جهان است.

درا ین بازه زمانی فرصت کافی برای آموزش به کودکان در نظر بگیرید و ضعف‌های احتمالی درسی آن‌ها را برطرف کنید، همچنین انجام ورزش و علاقه‌مند سازی کودکان به ورزش منظم و انتخاب رشته ورزشی تخصصی می‌تواند در موفقیت آن‌ها در آینده بسیار اثربخش باشد.

از جمله ورزش‌هایی که می‌توانید در این زمان به شکل خانوادگی و با همراهی با کودکان انجام دهید، شنا، ورزش‌های توپ و تور، ورزش‌های هوازی، کوه نوردی و صخره نوردی، آمادگی جسمانی، ورزش‌های رزمی و حتی ورزش‌های ذهنی، چون شطرنج را می‌توان نام برد.



با مراجعه به وب سایت یا برخی کتاب‌های آموزشی می‌توانید انواع سرگرمی‌های مناسب سن کودکان مانند تهیه کاردستی با کاغذ و مقوا، نقاشی و رنگ آمیزی، تهیه کار‌های هنری همچون نقاشی روی شیشه و حتی برای کودکان علاقه‌مند به برنامه نویسی انجام برنامه نویسی‌های ساده با رایانه را بیاموزید.

با انجام این کار‌ها می‌توانید افزون بر رسیدگی به کار‌های خود، انجام دید و بازدید‌های نوروزی نقش موثری نیز در آموزش و سرگرم کردن کودکان خود داشته باشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین