کد خبر: ۱۳۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
رئیس کمیته ارتباطات مجلس:
سبحانی فر با اشاره به اینکه بستر خوبی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک ایجاد شده، گفت: به نظر می رسد دستگاه های اجرایی همکاری مناسبی نداشته اند و خروجی این طرح برای مردم ملموس نیست.
ناطقان: رمضانعلی سبحانی فر، با تاکید بر توسعه دولت الکترونیک در کشور، گفت: در قانون قانون برنامه ششم توسعه، بر اشتراک گذاری پایگاه های داده دستگاه های دولتی تاکید شده اما این اقدام، آنگونه که باید انجام نمی شود و دستگاه های مختلف هنوز همکاری مناسبی در مورد شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک ندارند.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، در تشریح مزایای اجرای دولت الکترونیک، افزود:با بهره برداری از دولت الکترونیک تمامی استعلامات و مکاتبات بین نهادهای مختلف از بستر اینترنت انجام می شود،که بهره برداری از آن سبب می شود که مکاتبات مردم به سرعت دست مسئولان برسد.

بستر خوبی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک ایجاد شده است

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی دستگاه های اجرایی در اشتراک گذاری خدمات دولت الکترونیک، کم کاری می کنند، ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه باید در حوزه فناوری اطلاعات به رشد قابل توجهی برسیم، اما متاسفانه به دلیل برخی موانع، آنطور که باید این عملکرد مثبت نبوده است.

وی  با اشاره به اینکه بستر خوبی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک ایجاد شده تا دستگاه های دولتی، پایگاه های داده خود را به اشتراک بگذارند، یادآور شد: به نظر می رسد دستگاه های اجرایی همکاری مناسبی نداشته اند و خروجی این طرح برای مردم ملموس نیست.

بوروکراسی موجود در دستگاه های دولتی باعث ایجاد مشکلات برای خدمت دهی به مردم شده است

عضو کمیسیون صنایه و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه براساس تعریف شبکه ملی اطلاعات، داده ها باید به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: بوروکراسی موجود در دستگاه های دولتی و نبود سیستم یکپارچه خدمات رسانی، باعث ایجاد مشکلات برای خدمت دهی به مردم شده که انتظار می رود با هماهنگی دستگاه ها روی شبکه ملی اطلاعات و اجرای دولت الکترونیک، این مشکلات برای مردم رفع شود.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: توسعه و پیشرفت پرشتاب بخش آی تی اجتناب ناپذیر است و اگر ایران دیر هنگام برای ایجاد ساختار و قوانین برنامه ریزی کند، از دسترسی مناسب به این تکنولوژی بسیار موثر در تجارت و اقتصاد دنیا عقب می ماند./

پایان پیام


منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین