کد خبر: ۱۳۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳
گزنه خواص زیادی دارد و مناسب بهار است از این گیاه غافل نشوید و از خواص دم کرده آن بهره ببرید؛ گزنه طبع گرم و خشک دارد و به کاهش رطوبت بهار در بدن کمک می‌کند و کاهش وزن به همراه دارد.
ناطقان: گزنه خواص زیادی دارد و مناسب بهار است. از این گیاه غافل نشوید و از خواص دم کرده آن بهره ببرید. گزنه طبع گرم و خشک دارد و به کاهش رطوبت بهار در بدن کمک می‌کند و کاهش وزن به همراه دارد.

برای بهتر کردن طعم این دمنوش می‌توانید، به ازای هر مشت گزنه، یک تکه زنجبیل بگذارید و همراه دو تا سه عدد لیوان آب، دم و میل کنید. دم‌کرده گل قاصدک نیز به کاهش اشتها کمک می‌کند. برای مصرف کافی است، به ازای یک مشت بسته گل قاصدک، چهار لیوان آب جوش و کمی نبات (برای بهتر کردن طعم آن) دم کنید.

برای این که کلسترول و قند ناشی از خوردن آجیل و تنقلات عید را کاهش دهید، یک مشت بسته جو دوسر را با چهار لیوان آب جوش حدود ۳۰ یا ۴۰ دقیقه دم کنید و در طی روز بنوشید.

این نکته مهم را فراموش نکنید که برای حفظ خواص دمنوش‌ها باید آن‌ها را گرم بنوشید. دمنوش گرم طعم بهتری دارد و تازه‌تر می‌ماند. بعلاوه جذب و هضم آن راحت‌تر است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین