کد خبر: ۱۳۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
آب برنج، همان آب نشاسته‌ی حاصل از برنج پخته شده و یا برنج خیس خورده شده است. تصور برخی این است که آب برنج موها را صاف و براق می کند و به رشد سریع تر آن نیز کمک می‌کند.
ناطقان: قرن هاست که زنان در چین، ژاپن و جنوب شرقی آسیا از آب برنج به عنوان درمانی برای مو استفاده کرده اند. اما آیا این فواید آب برنج از لحاظ علمی هم شناخته شده هستند؟


آب برنج، همان آب نشاسته‌ی حاصل از برنج پخته شده و یا برنج خیس خورده شده است. تصور برخی این است که آب برنج موها را صاف و براق می کند و به رشد سریع تر آن نیز کمک می کند.

ما در این مقاله به بررسی مزایای درمان مو با آب برنج می پردازیم و بررسی می کنیم که آیا این نتایج حاصل تحقیقات علمی است یا خیر.
مزایای آب برنج برای تقویت، زیبایی و افزایش رشد موی سر

استفاده از آب برنج برای مو:

دانه های برنج حاوی ۷۵ الی ۸۰ درصد نشاسته است. آب برنج نیز، آب نشاسته ای است که پس از خیس کردن و یا پخت و پز برنج باقی می ماند. تصور می شود که آب برنج حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج است. این ویتامین ها عبارتند از:

آمینو اسید

ویتامین B

ویتامین E

مواد معدنی

آنتی اکسیدان ها

به گفته محققان، در سالهای ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی زنان ژاپنی موهایی بلند داشتند که برای حفظ سلامتی موهایشان آنها را با آب برنج شستشو می دادند.

معادل مدرن این نمونه در ین نیز یافت می شود، زنان Yao که در روستایی در چین به نام Huangluo زندگی می کنند، موهایی با طول ۶ فوت دارند. علاوه بر اندازه باورنکردنی موهای این زنان، گفته می شوند رنگ موهای زنان Yao برای مدت طولانی تری حفظ شده و دیرتر سفید می شود. زنان Yao اندازه و رنگ مو خود را به شستشوی موها با آب برنج ربط می دهند.

در سال های اخیر وب سایت های مشاوره زیبایی و تولیدکنندگان محصولات زیبایی به این سنت دست یافته اند. در حال حاضر نیز شستشوی موها با آب برنج در حال گسترش است.

نتیجه گیری:

شستشوی مو با آب برنج یک درمان زیبایی سنتی است که در بسیاری از مناطق آسیا محبوب است. بسیاری از مردم آب برنج را به عنوان درمانی موثر برای زیبایی مو می شناسند.

مثال های تاریخی و شواهد بی نظیر نشان می دهد که آب برنج می تواند قدرت، بافت و رشد مو را بهبود بخشد، اما بیشتر شواهد علمی در مورد این درمان بی ‌نتیجه است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات فواید استفاده از آب برنج مورد نیاز است.

در حالی که مزایای آب برنج برای مو اثبات نشده باقی مانده است، می توانید شستشوی موها با استفاده از آب برنج آب را در خانه امتحان کنید و از خواص احتمالی آن بهره مند شوید.
منبع: مشرق
برچسب ها: آب برنج ، مو سر ، خواص
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین