کد خبر: ۱۳۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۰
یک متخصص گوش و حلق وبینی در خصوص مشکلات گوش و حلق و بینی در ایام مسافرت توضیحاتی ارائه داد.
ناطقان: محمد جعفر حکیم الهی متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: سرماخوردگی در فصل بهار و ایام تعطیلات عید نوروز یک بیماری شایع در بین مسافران محسوب می‌شود که به دلیل تغییر آب و هوا و فصل و ایجاد حساسیت‌های مختلف در افراد باعث بروز عفونت در گوش و حلق و بینی می‌شود.


حکیم الهی با اشاره به اینکه هر تغییر یا اختلاف ارتفاعی در مسافرت‌های نوروزی می‌تواند باعث بروز مشکلات در ناحیه گوش شود اظهار کرد: رسیدگی نکردن فرد به این مشکلات می‌تواند باعث شیوع عفونت و یا آبریزش بینی در زمان مسافرت شود.

این متخصص گوش و حلق و بینی خاطرنشان کرد: افراد در هنگام سرماخوردگی در تعطیلات نوروز باید برای محافظت از گوش و جلوگیری از آبریزش بینی مجرای تنفسی خود را چندین بار در روز با آب معمولی شستشو داده و اطراف مجاری بینی را به وسیله صابون تمیز کنند تا گردوغبار و ذرات غیر بهداشتی از داخل مجرای بینی پاکسازی شود.

وی یادآور شد: ممکن است در اثر عفونت گوش افراد دچار ورم لوزه یا گلو درد شوند که باید هر چه سریعتر به آن رسیدگی کرد.
منبع: مشرق
برچسب ها: گوش ، مراقبت ، نوروز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین