کد خبر: ۱۳۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
مقام‌های افغانستان با اشاره به این‌که انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی به رغم چالش‌های امنیتی و لجستیک در سال جاری برگزار خواهد شد، اعلام کردند که تاریخ 20 اکتبر برای برگزاری انتخابات نهایی شده است.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان متعهد شده که انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در کشورش تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. با این حال برگزاری انتخابات در افغانستان بارها به تعویق افتاده است.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی در این کشور بیستم اکتبر برگزار خواهد شد. شرکای بین‌المللی افغانستان در ماه‌های گذشته گروه‌های سیاسی و دولت کابل را برای حصول اطمینان از برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات تحت فشار قرار داده‌اند. این انتخابات آزمونی برای میزان توفیق در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در افغانستان به شمار می‌رود.

در همین حال رییس هیات سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در این زمینه اظهار کرد: تعیین زمان دقیق برای برگزار انتخابات به مقام‌های افغان این امکان را می‌دهد که از مرحله برنامه‌ریزی به سمت مرحله اجرا حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت تمامی افغان‌ها در فرآیند انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده است که اطمینان دارد به رغم چالش‌های موجود در مناطق کنترل طالبان فرآیند رای‌گیری محقق خواهد شد.

رییس این کمیسیون تصریح کرد: نیروهای امنیتی به ما اطمینان داده‌اند که عملیات‌هایی در مناطق ناامن انجام خواهند داد و از امنیت رای دهندگان و صندوق‌های اخذ رای اطمینان حاصل خواهد کرد. در صورتی که دولت افغانستان در برگزاری انتخابات ماه اکتبر موفق ظاهر نشود این انتخابات به فصل زمستان موکول خواهد شد و در این صورت وعده برگزاری انتخابات پارلمانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری تحقق نخواهد یافت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین