کد خبر: ۱۳۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
در پی تهدید هندوراس از جانب ترامپ برای کاهش کمک‌های آمریکا به این کشور، سخنگوی رئیس جمهور هندوراس از رییس جمهور آمریکا خواست به این کشور احترام بگذارد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ابال دیاز، سخنگوی رییس جمهور هندوراس در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: هندوراس برای توقف مهاجرت‌های غیرقانونی کاری نمی‌کند، ترامپ این‌طور فکر می‌کند اما او کاملا از این مساله مطلع نیست.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در توییتر خود به مکزیک و هندوراس هشدار داد که اگر کاروانی با بیش از ۱۰۰۰ مهاجر از آمریکای مرکزی به ایالات متحده وارد شود، واکنشی متقابل را در پی خواهد داشت.

دیاز در واکنش به اظهارات ترامپ گفت، در حالی که هندوراس قدردان کمک‌های امنیتی و اقتصادی واشنگتن است، لایق محترم شمرده شدن به عنوان یک کشور نیز است.

وی افزود، ترامپ به طرز ناعادلانه‌ای در جدال سیاسی خود با کنگره آمریکا از هندوراس استفاده می‌کند.

دیاز اذعان کرد: دلایل مهاجرت، خشونت، مواد مخدر و قاچاق آن است. ترامپ برای کاهش میزان تقاضای مواد مخدری که به بازار آمریکا وارد می‌شود و در کشور ما خشونت‌هایی را به وجود آورده چه کرده است؟

این سخنگو ادامه داد: هندوراس با یا بدون حمایت‌های ترامپ به رشد خود ادامه خواهد داد.

با اینکه میزان قتل در سال‌های اخیر در هندورس کاهش یافته اما این کشور همچنان یکی از مرگبارترین کشورهایی است که در حال جنگ نیست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هندوراس ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین