کد خبر: ۱۳۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات آئین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاران را تشریح کرد.
ناطقان: علی پیرحسین لو با اعلام تدوین آئین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاران گفت: در تبصره 2 ماده 3 مصوبه شورای شهر تهران به موضوع تخفیف به موارد خاص در طرح ترافیک جدید اشاره شده است که بر اساس آن شهرداری تهران می‌تواند حداکثر سه درصد از طرح‌های ترافیک را به موارد خاص ارائه دهد که در این میان به طور اخص از خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری نام برده شده است.

وی با بیان اینکه برای ضابطه مند شدن ارائه این مجوزها مقرر شد که آئین‌نامه‌ای تدوین شود، گفت: سعی کردیم با دعوت از نهادهای مختلف همچون نمایندگان وزارت ارشاد، تشکلات صنفی و اهالی مطبوعات رویکردی را مشخص کنیم تا بر اساس آن ضابطه‌ و شاخص‌هایی برای تعیین خبرنگاران و اهالی رسانه مشخص شود که نهایتا آئین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاران تدوین شد اما این آئین‌نامه باید به تصویب کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز برسد و بعد از آن ملاک عمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه ضابطه مشخصی برای تشخیص خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری در نظر گرفته شده است که بر خلاف سنوات گذشته است، گفت: در گذشته تنها با رویت کارت خبرنگاری، سهمیه خبرنگاری به افراد تعلق می‌گرفت که این مسئله سبب بروز مشکلات و سوء استفاده‌های زیادی شده بود اما حالا دو راهکار برای تعیین خبرنگاران در نظر گرفته شده است که در وحله اول از خبرنگاران، عکاسان خبری و روزنامه نگاران درخواست می‌شود که معرفی نامه خود از سوی موسسات مطبوعاتی یا تشکل‌های صنفی را ارائه دهند و بعد از آن متقاضیان سهمیه خبرنگاری باید نشان دهند که اشتغال مستمری داشته‌اند که برای این مهم نیز یا باید تصویر بیمه تامین اجتماعی یا تصویر بیمه خبرنگاری ارشاد را در سامانه آپلود کرده و یا اگر هیچ کدام از این بیمه‌ها را ندارند می‌بایست 10 اثر منتشر شده خود در سه ماه پایانی سال 96 را در سامانه آپلود کنند که نشان دهد اشتغال مستمری داشتند.

وی با بیان اینکه همه افرادی که متقاضی سهمیه خبرنگاری هستند می‌بایست در سامانه my.tehran.ir ثبت نام و مدارک خود را تکمیل کنند و تصاویر قید شده را در محل مورد درخواست آپلود کرده و بعد از آن بررسی می‌شود که آیا سهمیه به این افراد تعلق می‌گیرد یا نه؟ در مورد تخصیص سهمیه خبرنگاری به اعضای تحریریه گفت: شورای شهر تهران مشخصا در مصوبه خود عنوان کرده است که سهمیه به خبرنگاران، روزنامه نگاران و عکاسان خبری تعلق می‌گیرد و کسانی که جزو این مشاغل نباشند نمی‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار نام تمام افرادی که سهمیه خبرنگاری دریافت می‌کنند با نام رسانه بر روی سایت قرار خواهد گرفت تا همگان از این اسامی اطلاع پیدا کنند، گفت: این اقدام مهم در راستای شفاف سازی است تا همگان بدانند که شهرداری تهران بر امر شفاف سازی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران سقف سهمیه‌ها را تنها سه درصد تعیین کرده است، گفت: سه درصد از کل سهمیه‌ها به موارد خاص اختصاص داده می‌شود که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که اکثریت این سه درصد به خبرنگاران تعلق گیرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین