کد خبر: ۱۳۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
نوریه کرد روزنامه نگار و نویسنده مقالات در مجله رد، روز گذشته توسط پلیس امنیت آنکارا دستگیر شد.
ناطقان: ماموران پلیس امنیت آنکارا، صبح روز گذشته نوریه کرد را در منطقه باتیکنت پایتخت ترکیه دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به نوشته این رسانه، مجله رد (RED) با انتشار بیانیه ای نسبت به دستگیری نوریه کرد واکنش نشان داد و این اقدام دولت را فاشیستی خواند.
جمهوریت نوشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، این فعال مطبوعاتی در راستای تحقیقات قضایی از مخالفان عملیات عفرین دستگیر شده است.

بعضی از رسانه های ترکیه امروز از دستگیری پنج خبرنگار روزنامه 'دموکراسی آزادیخواه' نیز خبر دادند که از سوی دیگر رسانه ها این خبر تکذیب شده است.

به گزارش ایرنا، زندانی شدن بیش از 150 خبرنگار در ترکیه در ایام بعد از کودتای 25 تیرماه سال 95 موجب واکنش ها و انتقادات وسیع در سطح جهان شده و بنا به اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، ترکیه در رده های آخر آزادی رسانه در جهان قرار گرفته است.

پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016، محدود سازی رسانه های منتقد ترکیه شدت گرفت و با برقراری وضعیت فوق العاده پس از کودتا که برای هفتمین دوره در حال اجراست، دهها رسانه تعطیل و دهها خبرنگار و روزنامه نگار نیز زندانی و محاکمه شدند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین