کد خبر: ۱۳۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
شرکت پیام‌رسان تلگرام برای دومین بار از رای دادگاه عالی روسیه برای همکاری با نهادهای امنیتی این کشور سرپیچی کرد. طبق گزارش رسانه‌های روسی، در صورت شکایت سازمان تنظیم مقررات رادیویی روسیه به دادگاه، احتمال فیلترینگ تلگرام طی ماه‌های آینده وجود دارد.
ناطقان: این کمپانی روسی بار دیگر به رگولاتوری روسیه اعلام کرد که نمی‌تواند کد‌های رمزگذاری کاربران را در اختیار نهاد‌های امنیتی قرار دهد. این در حالی است که دو هفته‌ قبل به این پلتفرم اعلام شد که اگر ظرف مدت ۱۵ روز، کلیدهای رمزنگاری را در اختیار نهاد های امنیتی قرار ندهد توسط کشور روسیه مسدود خواهد شد.




در آن زمان دورف در واکنش به این رأی در توییتر خود نوشت:


«تهدید به مسدود کردن تلگرام در صورت عدم تسلیم داده‌های خصوصی کاربران راه به جایی نخواهد برد. تلگرام بر اعتقاد به آزادی و حریم خصوصی پای‌بند می‌ماند.»

اکنون «دیمیتری دنیز» وکیل تلگرام در نامه‌ای به مسئولین دولتی خاطر نشان کرد که نمی توان اطلاعات و پیغام های رمز‌نگاری شده در این پلتفرم را ذخیره کرده و تحویل داد چرا که چت‌های تلگرام همگی در بستر سرور‌های ابری برقرار گشته و دیتای موجود میان دو کاربر تقسیم شده و در محل دیگری ذخیره نمی‌شود. همچنین سرویس «چت مخفی» نیز رمزنگاری‌هایی دارد که هر چند دقیقه یکبار تغییر کرده و پس از تمام شدن این ارتباط در محلی ذخیره نشده و به طور خودکار پاک می‌شود.




به دنبال منتشر شدن این مطلب در کانال عمومی شرکت حقوقی نماینده‌ی پیام رسان تلگرام، یکی از وکلای برتر فعال در حوزه‌ی حفظ حریم شخصی  اعلام نمود:


«بهره مندی تلگرام از رمزگذاری سرتاسری، بسیار مطلوب است چرا که بدین شکل می‌توان از دزیده شدن اطلاعات شخصی یا به فروش رسیدن آنها جلوگیری نمود.»




اعلان‌های اخیر این کمپانی حقوقی موجب می‌شود که دست مسئولین امنیتی روسیه برای شکایت علیه تلگرام باز شود و پای این پیام‌رسان را به دادگاه کشانده و محکوم کند. اگر این اتفاق رخ دهد باید منتظر مسدود شدن تگرام در کشور روسیه باشیم. حال چه اتفاقی برای سرویس‌ تلگرام در دیگر کشور‌ها نظیر کشور خودمان خواهد افتاد، معلوم نیست.

مسئله فیلترینگ تلگرام به معادله‌ای چند متغیره تبدیل شده که نمی‌توان روند انجام آن را به راحتی پیش بینی نمود و تنها باید منتظر ماند تا دید که عاقبت این پیام رسان محبوب به کجا خواهد رسید؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین