کد خبر: ۱۳۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی با بیان این که افزایش وام مسکن در راه است، گفت: بانک مسکن بسته‌ای را اعلام کرده که بر اساس آن به سازندگان مسکن تسهیلات از 40 تا 90 میلیون تومان پرداخت خواهد کرد.
ناطقان: به نقل از شبکه خبر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی از بررسی پیشنهاد افزایش وام مسکن و دوره بازپرداخت آن در دولت خبر داد.

علی چگینی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر افزود: بانک مسکن بسته ای را اعلام کرده که بر اساس آن به سازندگان از 40 تا 90 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی گفت: میزان این تسهیلات با توجه به چهار حوزۀ جغرافیایی، تهران، کلان شهرها، شهرای بزرگ و کوچک متغیر است و حتی با توجه به نوع و شیوه ساخت مسکن تا 110 میلیون تومان هم می رسد.

چگینی با بیان این که پیشنهاداتی در حوزه مسکن وجود دارد که در حال بررسی است افزود: افزایش سقف وام مسکن، افزایش مدت بازپرداخت وام و میزان سود وام در مجموعه دولت بررسی می شود که در صورت تصویب وام صندوق پس انداز مسکن یکم با توجه به مناطق و شرایط مختلف، از 80 به 100 میلیون، از 60 به 80 و از 40 به 60 میلیون افزایش خواهد یافت.

این مسئول دولتی گفت: همچنین پیشنهاد شده تا دوره بازپرداخت تسهیلات هم از 12 سال به 15 سال برسد.

ایرج رهبر، نائب رئیس انجمن انبوه سازان هم با اشاره به رونق بازار مسکن در سه ماهه چهارم سال 96 گفت: با توجه به محدودیت قدرت خرید مصرف کنندگان انتظار می رفت که میزان خرید و فروش مسکن کاهش یابد. 

نائب رئیس انجمن انبوه سازان گفت: دولت باید طرح جامع و برنامه ریزی دقیق با توجه به قدرت خرید مردم و شرایط مناطق مختلف داشته باشد و سازندگان را مطابق نیاز به ساخت و ساز مناسب هدایت یا ملزم کند.

رهبر همچنین، افزایش تسهیلات، مدت بلند بازپرداخت و کاهش نرخ سود تسهیلات را در رونق بازار مسکن مهم برشمرد و افزود: دولت همزمان باید هم از تولیدکنندگان و هم از مصرف کنندگان حمایت کند، تا تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد شود و شاهد افزایش جهشی قیمت نباشیم.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان گفت: انباشت تقاضا در دوران رکود از علل اصلی افزایش جهشی و ناگهانی قیمت مسکن است.

رهبر همچنین افزود: در کنار افزایش توان خرید خریداران باید بتوانیم هزینه تولید و عرضه مسکن را کاهش بدهیم که یکی از روش های آن حذف قیمت زمین با واگذاری زمین های دولتی به انبوه سازان است.

در ادامه برنامه روانشادنیا عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: باید آدرس درست به انبوه سازان و مصرف کنندگان داد، در حالی که 70 تا 80 درصد تقاضای خرید برای واحدهای زیر 100 متر بوده، اما میانگین متراژ واحدهای ساخته شده بالای 100 متر بوده است.

روانشادنیا با اشاره به کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور افزود: به رغم وجود واحدهای خالی، در 10 سال آینده به واسطه کاهش ساخت و ساز و عرضه مسکن مورد تقاضا، با مشکل روبرو خواهیم شد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین