کد خبر: ۱۳۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دو قهرمانی پیاپی حاصل کار همه تیم است. نباید در حق بعضی بچه‌ها اجحاف شود. آقای گرشاسبی هم زیاد تلاش می‌کند. شرایط هم بهتر شده است، رکورد سال قبل را هم زده‌ایم ولی باز فشارها زیاد است و هواداران باید کمک کنند.
ناطقان: سید جلال حسینی که ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر را تجربه کرده است، در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: سال سختی بود. در واقع هر سال سخت‌تر هم می‌شود. در فوتبال ایران استعدادهای زیادی حضور دارند، بازیکنان خوب و خاصی هم دیده می‌شوند. از سوی دیگر انتظارات هم بالا بود. سال قبل قهرمان شده بودیم و در حالی وارد مسابقات این فصل شدیم که به جمع هشت تیم آسیا هم راه پیدا کرده بودیم، طبعا توقعات زیاد بود. چه فشار روانی و چه فشار بازی‌ها روی بازیکنان بسیار زیاد شد ولی بچه‌ها با تلاش و درک خوبی وارد مسابقات شدند و شروع پر قدرتی هم داشتیم. هر قدر جلو آمدیم فشار روی تیم بیش‌تر هم شد. حتی وقتی قهرمانی ما به نوعی مسجل شده بود، این فشار وجود داشت ولی بچه‌ها با درک خوبی که از شرایط داشتند، راه‌شان را ادامه دادند.

او در پاسخ به سوالی درباره فشارهایی که حتی بعد از قهرمانی روی تیم وجود دارد و بعضا به شکل نقد و اعتراض نمایان می‌شود و به هواداران هم سرایت کرده است گفت: فشار برای فصل بعد از همین حالا زیاد است. حرف و حدیث‌های زیادی به راه انداخته‌اند. در لیگ، با اقتدار قهرمان شدیم. حتی رکورد سال قبل خودمان را شکسته‌ایم. در لیگ قهرمانان آسیا بیش‌تر از دیگر نمایندگان ایران امتیاز گرفته‌ایم اما گویی این موارد دیده نمی‌شود. طبیعی است که در این شرایط بعضی حرف‌ها و نقدها ناراحت کننده است. در حالی که پنجره نقل و انتقال بسته است، طبعا شرایط روحی و روانی بازیکنان متاثر از شرایط هواداران است. آن‌ها برای ما مهم هستند. مسائلی که از سوی دیگران مطرح می‌شود، برای ما قابل هضم است ولی این فشارها را می‌توان با حمایت هواداران به خوبی گذراند. بعضی می‌خواهند این مساله را هدف بگیرند. می‌خواهند یکسری بازیکنان ما را هدف بگیرند. بچه‌های تیم خیلی زحمت می‌کشند و با این فشارها که سعی می‌شود از سوی هواداران به آن‌ها وارد شود، اذیت می‌شوند. ما اگر دو سال است موفق هستیم و قهرمان می‌شویم، اگر تا چهار تیم اول آسیا رفتیم حاصل کار همه تیم بود. همه بچه‌ها خوب کار کردند و اگر یکی، دو نفر خوب نبودند، به اینجا نمی‌رسیدیم. من امیدوارم هواداران مراقب این مساله باشند و در حق بعضی بچه‌های ما که اتفاقا خیلی هم زحمت می‌کشند اجحاف نشود که قطعا تبعات این مساله به کل تیم بر می‌گردد.

وی درباره دلیل این فشارها و بعضی انتقادها با وجود قهرمانی و موفقیت تیم، خاطرنشان کرد: خود ما هم خیلی به این مساله فکر می‌کنیم ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم. شاید بعضی دوست دارند این وضعیت که باعث موفقیت‌های پرسپولیس شده است را بر هم بزنند. شاید بعضی هواداران تحت تاثیر آن‌ها به تیم‌های دیگر نگاه می‌کنند ولی ما این‌طور نیستیم. بازی به بازی پیش می‌رویم. مثلا الان به بازی با پارس جنوبی فکر می‌کنیم. اگر الان فکرمان روی بازی با السد باشد، تمرکزمان را از دست می‌دهیم. اگر فکرمان دنبال C.A.S یا مسائلی از این دست باشد نمی‌توانیم کار خودمان را بکنیم. البته مسائل دیگر هم در میان است. وقتی یک تیم به هشت تای اول آسیا می‌رود، همه سعی در تقویت آن دارند ولی این‌جا اینطور نیست یا حداقل برای ما این طور نبوده است. بین چهار تیم قدرتمند آسیا بازی داریم که سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها سنگین است ولی ما گاهی از سرمایه‌های خودمان محروم می‌شویم و نه تنها اجازه نمی‌دهند تقویت بشویم که آرامش ما را هم بر هم می‌زنند.

کاپیتان پرسپولیس تصریح کرد: سه، چهار ماه قبل یک هشدارهایی دادم و از هواداران خواهش کردیم مراقب باشند. فشار روی بازیکنان پرسپولیس همین طوری هم خیلی زیاد است. نیاز داریم که هواداران تیم را از نظر روانی و انگیزه تیمار کنند. تا این‌جا هم که پیش آمدیم به خاطر انرژی، روحیه و انگیزه‌ای است که آن‌ها به ما می‌دهند. آقای گرشاسبی و برانکو به تنهایی نمی‌توانند همه مسائل را حل کنند. الان آقای گرشاسبی خیلی تلاش می‌کند و هدفش این است که فضای نامناسب از بین برود، بعد او را نشانه می‌گیرند. در مورد آقای برانکو هم در جای خودش مفصل صحبت می‌کنم ولی جای سوال دارد که از باشگاه تا تیم، عوامل موفقیت هدف قرار می‌گیرند. در این شرایط هوشیاری هواداران بالاترین کمک ب0ه ما است.

حسینی درباره نگرانی هواداران بابت تمدید قراردادها اضافه می‌کند: بچه‌ها خیلی زحمت می‌کشند. با مصدومیت‌ها بازی می‌کنند و می‌جنگند و عشق‌شان این است که مردم را خوشحال کنند. شکی نیست دل بچه‌ها با پرسپولیس و هواداران است ولی یک مقدار هم در گذشته بابت قراردادها اذیت شده‌اند. بعضا به حق خودشان هم نرسیده‌اند. الان آقای گرشاسبی زحمت و تلاش زیادی را به کار بسته است که این فضا تغییر کند و رویه خوبی شکل گرفته است. هواداران هم باید اتحاد و شاکله تیم را حفظ کنند. آن‌ها می‌توانند شور و شوق و جذابیت را جایگزین این شرایط پرفشار کنند و این مساله واقعا اهمیت دارد و نقش بزرگ هواداران در حمایت از باشگاه و تیم در تمام ابعاد، اصلا تعارف نیست.

او در پاسخ به این که در ابتدای فصل بسیاری منتظر بودند که شما توان حضور هم‌زمان در پرسپولیس و تیم ملی را نداشته باشید گفت: فوتبال کار بسیار سختی است. اگر روی کار خودم تمرکز نمی‌کردم، اگر حتی زندگی شخصی خودم را بر اساس کارم برنامه‌ریزی نمی‌کردم به مشکل می‌خوردم، چه رسد به این که بخواهم خودم را درگیر مسائل حاشیه‌ای مثل فضای مجازی کنم. فقط باید به بدن و کار خودت توجه کنی و فکرت را درگیر بسیاری حرف‌ها نکنی. به این ترتیب می‌توانی موفق باشی. صد البته کار سختی است. همان‌طور که ما هم دو کار سخت تا جام جهانی داریم. یکی پیروزی برابر السد در مرحله گروهی و دیگری بازی سنگینی که باید در مرحله بعدی لیگ قهرمانان انجام بدهیم. پس تمرکز همه ما از بازیکنان و باشگاه تا هواداران باید روی این موارد باشد. در مورد خودم نیز باید بگویم مدیون خانواده و همسرم هستم. برای این که به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌یی در جایی مثل پرسپولیس موفق باشید باید از خیلی چیزها در زندگی شخصی بگذرید و در مورد زندگی خودم تمام بار زندگی روی دوش همسرم بوده است که از او با تمام وجود تشکر می‌کنم. در واقع کسی که می‌خواهد در پرسپولیس بازی کند باید زندگی خصوصی خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کند.

کاپیتان سرخپوشان هم‌چنین درباره شرایط تیم ملی و بازی‌های پیش‌رو در جام جهانی گفت: قبل از این که فکر کنیم آن‌جا چه می‌شود باید به فکر اردوها و به ویژه بازی‌های تدارکاتی خیلی خوب باشیم. تیم فعلی ما مثل تیم چهار سال قبل با تجربه نیست و بازی‌های بزرگ تدارکاتی آن را می‌سازد. بله ما گروه سختی داریم پس باید آمادگی ما در شرایط خیلی سخت باشد و در آن صورت قطعا ما هم، حرف برای گرفتن داریم، همانطور که مراکش هم دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: حسینی ، فشار ، تیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین