کد خبر: ۱۳۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
نشست عصر امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با حضور محمدباقر نوبخت برای تشریح عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و منابع و مصارف عمومی بودجه سال ۹۶ برگزار شد.
ناطقان: محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این باره گفت: در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با استناد به گزارش اخیر صندوق بین المللی پول؛ رشد اقتصاد کشور در سال ۱۳۹۶ را ۴/۳ درصد ذکر کرد که تقریبا با برآورد سازمان برنامه و بودجه برابر است.

تابش ادامه داد: وی اعلام کرد یک کار اساسی در سال گذشته صورت گرفت به طوری که  ۲۱ هزار میلیارد تومان سررسید اوراق مشارکت سالیان قبل،‌ پرداخت گردید و با احتساب اوراق سال۹۶، این رقم به ۳۴/۵ هزار میلیارد تومان رسید که کار بسیار ارزنده ای بود.

وی تاکید کرد: با اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی، تسطیح اراضی کشاورزی در خوزستان و دشت زابل و . . . رقم بودجه عمرانی از ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز افزونتر شد.

نماینده مردم اردکان همچنین گفت: به واسطه تعدد وقوع حوادث غیر مترقبه در کشور،‌ حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات وارده پرداخت شده که ۶ برابر رقم سال ۹۵ است.

به گفته وی، در سال ۹۶ متوسط فروش هر بشکه نفت ۵۳ دلار و متوسط فروش  هر بشکه میعانات ۵۵ دلار بود که در بودجه سال ۹۵ قیمت متوسط فروش هر بشکه نفت در دو سناریو ۵۰ و ۵۵ دلار پیش بینی شده بود.

 محمدرضا تابش تصریح کرد: نرخ تورم کل کشور به گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۶، ماهانه ۲/. و سالانه ۸/۲ درصد عنوان شده و تورم نقطه ای اسفندماه ۹۶ نسبت به اسفندماه ۹۵ به میزان ۷/۲ درصد گزارش شده است؛ همچنین در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به ۹ ماهه اول سال ۹۵ جمعیت فعال، ۸۳۶ هزار نفر، جمعیت شاغل ۸۱۹ هزار نفر و جمعیت بیکار ۱۷ هزار نفر افزایش داشته است و نرخ بیکاری با ۳ واحد درصد کاهش از ۱۲/۳ درصد به ۱۲/۱ درصد تقلیل یافته است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین