کد خبر: ۱۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نباید در حوزه مدیریت شهری به دعواهای سیاسی و غیرسیاسی بپردازیم افزود: باید در آخر کار به کارنامه‌ای که از خود باقی می‌گذاریم افتخار کنیم چرا که مردم با رای بالایی کار را به ما سپرده‌اند.
ناطقان: محسن هاشمی در سومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران، گفت: در نگاه اسلامی ارتباط با خدا با ارتباط مردم معنی و مفهوم پیدا می‌کند و در فرهنگ شیعی این ارتباط جایگاه ویژه‌ای دارد. لذا باید به این جمله توجه ویژه‌ای داشته باشیم که عبادت به از خدمت به خلق نیست. لذا تمام نیروها باید به وظایف‌شان به درستی عمل کنند.

وی افزود: مسیر رسیدن به خدا از طریق خدمت به مردم است و همین موضوع تفاوت بین اسلام و سایر ادیان را مشخص می‌کند که سایر ادیان به مسائل فردی می‌پردازند و ریاضت و دینداری را مورد توجه قرار می‌دهند.

هاشمی ادامه داد: مشروعیت هر فرد در مسئولیت‌های اجتماعی به میزان رابطه او با مردم و امر خدمت رسانی به مردم است،  اگر فرد مسئولیت‌های واگذار شده به او را به درستی انجام دهد، می‌توان گفت در امانتی که از طرف خدا به او واگذار شده است خیانت نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت شهری می‌توان نامگذاری سال را که توسط رهبر معظم انقلاب انجام شده است در حوزه کالاهای ایرانی به خدماتی که در شهر به شهروندان ارائه می‌شود ارتباط داد افزود: هر چه ارائه خدمات بهتر باشد کارآمدی و رضایت شهروندان از نظام افزایش پیدا می‌کند. لذا ارائه خدمات باید با کارایی و اثربخشی کامل همراه باشد تا باعث ایجاد امید میان مردم شود.

وی افزود: بی تردید در همه جوامع دادن امید بسیار مهم است لذا گاهی دشمن در تزریق ناامیدی به عنوان یک سلاح روانی استفاده می‌کند. روحیه مثبت و انگیزه سازندگی و علاقمندی به کار و خدمت می‌تواند مشکلات را حل کند و از سوی مقابل اگر ناامیدی ایجاد شود قطعا باعث می‌شود که فرد مسئولیت‌ها و وظایف خود را به درستی انجام ندهد.

وی ادامه داد: همین رفتار ترامپ که مداوم می‌گوید تا دو ماه دیگر در مورد برجام تصمیم می‌گیرم موجب تزریق ناامیدی می‌شود که گاها باعث ایجاد برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف همانند بی‌نظمی در اقتصاد کشور می‌شود.

وی تاکید کرد: گاهی برخی رفتارهای اصولگرایان که تلاش می‌کنند بی‌کفایتی جناح مقابل خود را ثابت کنند موجب ناامیدی در جامعه می‌شود و همچنین بعضا برخی اصلاح طلبان که برای برخی امتیازگیری‌ها، کارهایی را در مقابل کانون قدرت انجام می‌دهند موجب برخی ناامیدی‌ها می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های انجام شده ظرف هفت ماه گذشته و روحیه شجاعت و صداقت نجفی اشاره کرد و افزود: ایشان جلسات خود را متین اداره کردند و از هوش بسیاری برخوردار بودند چرا که می‌توانستند در جلسات بسیار سریع موضوعات را جمع بندی کنند و به فوریت بر موضوعات مسلط شوند و به قول امروزی‌ها دوزاری‌شان سریع می‌افتاد.

وی ادامه داد: آقای نجفی با شجاعت مسئولیت را پذیرفتند و در این مدت تصمیمات مهمی گرفته‌اند و ریل گذاری برای پرش‌های بعدی ایجاد کرده‌اند اما همانطور که خودشان گفتند با توجه به بیماری عارض شده ، ماندن در شهرداری در این شرایط را صحیح نمی‌دانستند و دغدغه داشتند که فعالیت‌های شهرداری تهران دچار رخوت و سستی شود که این هم از صداقت و شجاعت ایشان بود.

وی به موضوع کارآمدی فعالیت‌های شهرداری تهران اشاره و افزود: برای ما مدیران و مسئولان شهرداری مهم است که بدانیم ظرفیت‌هایی که در تهران ایجاد شده بسیاری از پایتخت‌های مهم جهان ندارد، اما اگر آنها بهتر ارائه می‌شوند باید بدانیم که کارآمدی ما پایین آمده است.

هاشمی ادامه داد: اگر از تمام ظرفیت‌های این شهر در طول تاریخ شهرداری‌ها درست استفاده می‌شد نباید شاهد این مشکلات می‌بودیم که نتیجه آن نیز نشان از نبود کارآمدی مناسب است.

وی تاکید کرد: وقتی در تهران 200 کیلومتر مترو ساخته‌ایم چرا نباید مترو و BRT به بهترین شکل ممکن تجهیز شوند که 10 میلیون سفر از همین طریق انجام شود. با وجود چنین زیرساخت‌هایی باید دولت را تشویق کنیم تا مترو را تجهیز کند تا بالاتر از کشورهای پیشرفته خدمات ریلی را ارائه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه 40 ایستگاه مترو و 45 ایستگاه BRT در حال حاضر وجود دارد افزود: این یعنی بخش مرکزی تهران حمل و نقل عمومی کامل در آن اجرا شده اما چرا مردم از آن استفاده نمی‌کنند. چون کارآیی و نظم و بعضا تمیزی لازم را برخوردار نیست. در صورتیکه در مرکز شهر تهران هر چه نیاز بوده ساخته‌ایم.

وی افزود: لازم است که با امید زیاد بدانیم می‌توانیم مسائل حمل و نقل عمومی در تهران را حل کنیم. خوشبختانه در بعد هوشمندسازی در ایران به لحاظ وجود کارشناسان چیزی کم نداریم و تجهیزات مناسبی را خریداری کردیم اما از برخی کشورها پایین‌تر هستیم که دلیل آن عدم کارآمدی در مدیران است.

وی تاکید کرد: امیدوارم در آخر کار به کارنامه‌ای که از خود بر جای می‌گذاریم افتخار کنیم چرا که مردم با این رای بالا کار را به ما سپرده‌اند. نباید به دعواهای سیاسی و غیر سیاسی بپردازیم که منجر شود نتیجه مثبتی را از خود به جای نگذاریم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین