کد خبر: ۱۳۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
داشتن یک خواب خوب برای عملکرد درست بدن بسیار مهم است و منجر به سلامت می شود.
ناطقان: مطالعات نشان داده اند کمبود خواب و اختلال در خواب دارای تاثیرات منفی فوری بر هورمون هاست.

امروزه افراد در داشتن یک خواب مناسب با مشکلاتی مواجه هستند که غالبا به مصرف دارو‌های خواب متوسل می‌شوند. اما گاهی اوقات مصرف برخی مواد خوراکی می‌تواند راهکار مناسبی برای بهبود خواب بوده و در عین حال از عوارض جانبی ناخواسته دارو‌ها هم اجتناب می‌شود. در ادامه به فهرستی از این مواد خوراکی اشاره می‌شود.

بادام

خوردن یک مشت بادام قبل از رفتن به رختخواب به داشتن خواب مناسب کمک می‌کند چراکه بادام سرشار از منیزیم است. منیزیم یک ماده معدنی است که به ثابت شدن ضربان قلب کمک می‌کند.

موز

این میوه سرشار از ویتامین B۶ است که برای ایجاد ملاتونین ضروری است. ملاتونین هورمون ایجادکننده خواب است که در تاریکی ترشح می‌شود. خوردن روزانه موز به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند.

شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند چراکه حاوی سروتونین است و موجب ریلکس شدن بدن و ذهن می‌شود.

جو

خوردن یک کاسه جو قبل از رفتن به رختخواب به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند چراکه حاوی میزان قابل توجهی کلسیم، منیزیم، فسفر و سیلیکون است.
 

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین