کد خبر: ۱۳۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مصرف کربوهیدارت های با کیفیت بالا از جمله برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین، و کدو مسما را در برنامه غذایی خود جای دهید. تنوع فیبر مصرفی به جمعیت باکتریایی روده در مدیریت هورمون های استرس کورتیزول و کورتیزون کمک می کند.
ناطقان: رژیم غذایی از عواملی اصلی موثر در شرایط سلامت جسمانی و روانی بدن انسان است. در حقیقت، غذا دارای تاثیر بیوشیمیایی بر خلق و خو و انعطاف پذیری انسان است.

به نقل از "اکسپرینس لایف"، مصرف مواد غذایی کامل که سطوح قند خون را پایدار نگه می دارند و درشت مغذی ها و ریزمغذی ها را در اختیار بدن قرار می دهند در پایداری خلق و خو نقش چشمگیری دارد. برای کسب آرامش می توانید مصرف مواد غذایی که در ادامه به آنها اشاره می شود را مد نظر قرار دهید.

به میزان فراوان پروتئین های گیاهی، به ویژه انواع مختلف لوبیاها را مصرف کنید. لوبیاها منبع خوبی برای فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند که دو مبارز عالی در برابر التهاب محسوب می شوند.

غذاهای سرشار از منیزیم مصرف کنید. مواد غذایی مانند بادام، اسفناج، بادام هندی، دانه های کدو تنبل، و آووکادو از گزینه های خوب در این زمینه هستند. منیزیم برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن انسان ضروری است که عملکردهای متابولیک، از جمله التهاب نیز در میان آنها قرار دارند.

ویتامین های خانواده B را مصرف کنید. شواهد قوی از پیوند بین اضطراب و کمبود ویتامین های B، به ویژه B12 و B9 (فولات) وجود دارند. از منابع غذایی خوب برای ویتامین B12 می توان به جگر و قلوه، صدف چروک، صدف دو کپه ای، و ماهی خالمخالی اشاره کرد. از منابع خوب برای فولات نیز می توان به ادامامه، اسفناج، مارچوبه، عدس، و جگر اشاره کرد. در صورت نیاز می توانید مصرف مکمل های ویتامین B را نیز مد نظر قرار دهید.

مصرف کربوهیدارت های پالایش شده را کاهش دهید. کربوهیدارت های پالایش شده می توانند انسان را با یک چرخه معیوب افزایش اضطراب به واسطه افزایش و کاهش های سریع و ناگهانی قند خون مواجه سازند. برای برطرف کردن هوس های قندی خود می توانید مصرف شکلات تلخ را امتحان کنید. مصرف شکلات تلخ موجب ترشح اندکی سروتونین می شود، اما مدار آن به اندازه ای نیست که موجب افزایش سریع و ناگهانی قند خون و پیرو آن افت ناگهانی شود. افزون بر این، آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ با التهاب مبارزه می کنند.

مصرف کربوهیدارت های با کیفیت بالا از جمله برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین، و کدو مسما را در برنامه غذایی خود جای دهید. تنوع فیبر مصرفی به جمعیت باکتریایی روده در مدیریت هورمون های استرس کورتیزول و کورتیزون کمک می کند.
برچسب ها: غذا ، کسب آرامش ، استرس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین