کد خبر: ۱۳۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳
زمانی که کبد چرب با دیابت و فشار خون همراه شود، ریسک بیماری و خطر مرگ را چندین برابر می‌کند، بنابراین تشخیص بموقع این بیماری در افراد، حائزاهمیت است. بعلاوه تغییر سبک زندگی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر است.
ناطقان: کوروش عبداللهی‌فرد ، معاون اجرایی و برنامه‌ریزی انجمن رادیولوژی اظهار کرد:‌ بیماری‌های گوارشی امروزه بسیاری از مردم جامعه را گرفتار کرده که بخشی از آن مربوط به مشکل کبد چرب است.

تغییر در زندگی افراد، کاهش تحرک و افزایش وزن سبب نشست چربی در کبد شده و از طریق سونوگرافی می‌توان به صورت عددی و توصیفی میزان کبد چرب را در فرد مشخص کرد.


وی با اشاره سبک  به ضرورت شناسایی بمه وقع کبد چرب اضافه کرد: شناسایی، کنترل و بررسی نشست چربی در کبد جزو وظایف رادیولوژیست است. سرطان روده بزرگ، مری و معده جزو سرطان‌های شایع در دستگاه گوارش است که غربالگری آنها از طریق رادیولوژیست‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: جام جم  

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین