کد خبر: ۱۳۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
روزنامه هاآرتص نوشت: کابینه امنیتی اسرائیل روز چهارشنبه جلسه اضطراری تشکیل جلسه داد زیرا تل‌آویو تهدیدات ایران درباره انتقام‌گیری از حمله به سوریه را بسیار جدی گرفته است.
ناطقان: روزنامه «هاآرتص» در مطلبی به تحولات اخیر منطقه حول سوریه پرداخته و نوشت که تل‌آویو تهدیدات ایران درباره پاسخ دادن به حمله به سوریه را «بسیار جدی» گرفته و تمام مناطق شمالی فلسطین اشغالی به حالت آماده باش درآمده است.

این روزنامه با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه، نوشت: «ارتش اسرائیل همچنین در حال آماده شدن برای سومین جمعه تظاهرات فلسطینیان در مرز غزه است».

هاآرتص با بیان اینکه اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی ارزیابی‌ها و هشدارهایی را درباره حمله چندملیتی آمریکا به سوریه در جلسه مذکور ارائه کردند، نوشت: «این اولین بار نیست که اسرائیل درباره تاسیس پایگاه نظامی ایران در سوریه  و خط قرمز بودن آن هشدار داده است».

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه به خاک سوریه حمله موشکی انجام داده بود. وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد که دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی 8 فروند موشک به پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط سامانه پدافندی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه هوایی برخورد کرد. درپی این حمله موشکی حداقل 14 نفر به شهادت رسیدند.


 

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل روز سه‌شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

همچنین پیشتر برخی کشورها به رهبری آمریکا اعلام کردند که به بهانه حمله شیمیایی هفته قبل به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، در حال طرح‌ریزی حمله به مواضع دولت سوریه هستند.

تروریست‌ها در ساعت آغازین یکشنبه با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. (جزئیات بیشتر)

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین