کد خبر: ۱۳۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: دیابتی‌ها کربوهیدرات‌های پیچیده(نان سبوس‌دار و حبوبات) مصرف کنند.
ناطقان: عزت‌الله فاضلی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به اینکه آسیب‌هایی که قندهای ساده دارد برخی از بیماران باید در مصرف آنها بیشتر احتیاط کنند.

وی با بیان اینکه مصرف قندهای ساده در دیابتی‌ها سبب افزایش سدیم و قند خون می‌شود، افزود: دیابتی نباید از قندهای ساده استفاده کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: قندهای ساده در بدن تبدیل به چربی شده و افرادی که چربی خون‌شان به ویژه تری‌گلیسیرید بالایی دارند باید در مصرف قندهای ساده احتیاط کنند.

فاضلی‌مقدم اضافه کرد: توصیه می‌شود بیماران دیابتی کربوهیدرات‌های پیچیده نظیر نان‌های سبوس‌دار و حبوبات و به مقدار نیاز استفاده کنند.

وی گفت: این افراد باید حجم غذایشان کم و تعداد وعده‌ها را بیشتر کنند و بیشتر غذاهایی که فیبر دارند مصرف کنند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: چنانچه بیماران دیابتی سبک زندگی خود را اصلاح و الگوی غذایی مناسب و فعالیت ورزشی داشته و وزن خود را کم کنند می‌توانند سال‌ها با وجود این بیماری زندگی کنند.

فاضلی‌مقدم گفت: چنانچه دیابتی‌ها موارد فوق را رعایت نکنند به عروق ریز و درشت آنها صدمه می‌رسد و دچار آسیب‌های چشمی، کلیوی، قلبی و عروقی شده و حتی محیط پاهای آنها نیز درگیر می‌شود و عوارض غیرقابل جبرانی را متحمل شده و سلامت این افراد مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نان سنگک سبوس زیادی دارد ولی شاهدیم میزان سبوس این نان متاسفانه کمتر است و مردم رغبت به مصرف نان‌های سفید دارند، تاکید کرد: نان‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند سبوس بیشتری داشته و برای سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از خیلی از بیماری‌ها مفید بوده؛ چنانچه سبوس آرد بیشتر باشد خیلی مناسب‌تر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین