کد خبر: ۱۳۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
استاندار اصفهان اعلام کرد: منابع آبی استان اصفهان و میانگین ورودی سد زاینده رود به یک سوم سال قبل کاهش یافته است.
ناطقان: محسن مهرعلیزاده روز پنجشنبه در ادامه سفر به شهرستان های غرب اصفهان با حضور در مصلای زرین شهرطی سخنانی در جمع مردم این شهر افزود: ورودی سد زاینده رود که پارسال حدود 1.2 میلیارد متر مکعب بود هم اکنون به 400 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: میانگین ورودی سد زاینده رود در 50 سال گذشته از یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب بوده که هم اکنون به چهارصد میلیون رسیده و این درحالیست که 320 میلیون متر مکعب برای آب شرب و 60 میلیون متر مکعب برای صنعت استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این کمبود، 40 درصد کاهش در ورودی به آب یزد در نظر گرفته شده و صنعت نیز باید 25 درصد از میزان مصرف خود را کاهش دهد لذا تلاش داریم تا در اجاری این طرح صنعت نیز ضربه نخورد و اشتغال های ایجاد شده توسط ذوب آهن و فولاد مبارکه نیز حفظ شود.

وی افزود: با تشریح اقدامات صورت گرفته در مقابله با کمبود آب در استان اصفهان گفت :مصرف اب در بخش صنعت فولاد مبارکه از 45 میلیون به 25 میلیون متر مکعب کاهش یافته است
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین