کد خبر: ۱۳۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص مفقود شدن کارت ملی هوشمند گفت: فرد بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند المثنی به دفاتر ثبت احوال مراجعه کند زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی هوشمند «المثنی» صادر نخواهند کرد.
ناطقان: سیف‌الله ابوترابی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کارت ملی هوشمند و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهیم، اظهار کرد: فرد بایستی برای دریافت کارت ملی هوشمند المثنی به دفاتر ثبت احوال مراجعه کند؛ زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت ملی المثنی صادر نخواهند کرد همچنین در خصوص مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می بایست برای دریافت شناسنامه المثنی به دفاتر پست و پیشخوان مراجعه کرده و پس از درخواست، برای آنها صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت مفقود شدن کارت ملی هوشمند، آن کارت باطل شده و فرد بایستی برای صدور کارت ملی هوشمند مجدد ثبت نام انجام دهد که البته این افراد شامل مرحله پیش ثبت نام نمی‌شوند. همچنین صدور کارت ملی هوشمند المثنی نیز کمتر از یک ماه طول خواهد کشید.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه کارت‌های ملی جدید، هوشمند بوده و امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد، گفت: بنابراین نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت؛ زیرا در حین ثبت نام، اسکن اثر انگشت و امضای دیجیتال فرد ثبت شده که این امر از سوء استفاده کارت ملی هوشمند جلوگیری خواهد کرد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین