کد خبر: ۱۳۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
در حالی که رسانه های چینی رزمایش سه روزه اخیر نیروی دریایی این کشور در دریای چین جنوبی را بزرگترین مانور دریایی تاریخ این کشور خوانده‌اند، شی جینپینگ، رهبر چین اقدام به بازدید از این مانور دریایی بزرگ کرد و در عین حال مقامهای این کشور گفته‌اند که رزمایش جدیدی را از چهارشنبه در تنگه تایوان آغاز خواهند کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،  شی جینپینگ که بر روی عرشه یک رزم ناو صحبت می کرد، گفت لزوم برخورداری چین از یک نیروی دریایی قدرتمند بیش از هر زمان دیگری حس می شود.

تلویزیون دولتی چین شی جینپینگ را در حال تماشای برخواستن جت های جنگی از عرشه تنها ناو هواپیمابر این کشور نشان داد.

بر اساس گزارش تلویزیون سی.سی.تی.وی چین، این مانور بزرگ ترین رزمایش دریایی چین تا کنون است.

ناوگانی متشکل از ۴۸ کشتی و زیردریایی و همین طور ده هزار نظامی و ۷۶ جنگنده در این مانور شرکت کرده اند.

چین بزرگ ترین ارتش جهان را دارد و در پی بالا گرفتن تنش با همسایگانش بر سر دریای جنوبی چین، نسبت به تقویت نیروی دریایی خود اقدام کرده است.

چین همچنین با ساختن جزیره های مصنوعی در این دریا، اقدام به تاسیس پایگاه های دریایی در مناطق مورد مناقشه کرده است.

این رزمایش از روز چهارشنبه در آبهای نزدیک به استان جزیره ای هاینان چین آغاز شده و امروز (جمعه) پایان می یابد.

این در حالی است که نیروی دریایی چین اعلام کرده قرار است از روز چهارشنبه آینده یک رزمایش نظامی با گلوله های جنگی را در تنگه تایوان برگزار کند.

اداره امنیت دریایی چین وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه ای نسبت به انجام هر گونه فعالیت کشتیرانی در تاریخ ۱۸ آوریل در منطقه برگزاری این رزمایش در نزدیکی استان فوجیان که هم مرز با تایوان است هشدار داده است.

امروز همچنین تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان هم در اقدامی که برای نخستین بار در دوره ریاست جمهوری‌اش انجام شده، بر برگزاری رزمایش نیروی دریایی تایوان در آبهای شمال شرق این منطقه نظارت کرد.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین