کد خبر: ۱۳۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
باتوجه به افزایش تقاضا در آستانه عید مبعث، بازار میوه و تره بار از رونق نسبی برخوردار است.
ناطقان: بازار میوه و تره بار و عرضه میوه‌های نوبرانه بهاری از جمله گوجه سبز، توت فرنگی، ملون، طالبی و هندوانه با افزایش تقاضا روبه‌روست و همین افزایش نسبی تقاضا موجب شده قیمت برخی اقلام همچون گوجه سبز با شیب صعودی قیمت همراه باشد‌‌.

به گفته برخی فروشندگان بازار میوه در آستانه عید مبعث و برگزاری مراسم و جشن‌ها با افزایش تقاضا روبه‌روست که در نهایت این امر رونق نسبی بازار بعد از تعطیلات نوروز را به همراه داشت.

آخرین بررسی‌ها از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو گوجه سبز ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، موز ۶ تا ۶هزار ۵۰۰، خیار ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی ۳ تا ۴ هزار، پرتقال ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، کیوی ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰، سیب ۳ تا ۶ هزار و ۵۰۰، توت فرنگی ۵ تا ۱۸ هزار، ملون ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان میدان میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ میوه در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو پرتقال رسمی شمال یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، پرتقال تامسون شمال ۲ تا ۳ هزار، پرتقال جنوب ۳ تا ۴ هزار، توت فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار،کیوی هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار، افزود: هر کیلو سیب لبنانی زرد با نرخ یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیب لبنانی قرمز یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، لیموشیرین ۲ تا ۳ هزار، ملون یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و۵۰۰، موز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار، طالبی یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و هندوانه ۵۰۰ تا ۹۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

صابری نرخ هر کیلو خیار رسمی را یک‌هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو خیار گلخانه‌ای یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۲ تا ۲ هزار و۵۰۰، گوجه فرنگی نو ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰، پیاز زرد ۸۰۰ تا هزار، باقالی یک‌هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰، سیب زمینی نو یک‌هزار و۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ و سیر خشک ۶ تا ۹ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد:هم اکنون نرخ هر کیلو بادمجان دلمه یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، بادمجان گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کاهو پیچ سالادی ۸۰۰ تا هزار و ۳۰۰،کاهو رسمی ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰، فلفل دلمه سبز یک‌هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، فلفل دلمه رنگی ۲ تا ۴ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و  ۵۰۰  و هویج ۸۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گفته صابری، نرخ هر کیلو سبزی خوردن یک‌هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) ۸۰۰ تا یک‌هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فراوانی میوه، تغیری در قیمت‌ها رخ نداده است و افزایش تقاضا در آستانه عید مبعث تأثیری در نوسان قیمت‌ها نخواهد داشت.

صابری تصریح کرد: فراوانی عرضه هندوانه، قیمت این محصول در بازار را تحت شعاع خود قرار داده به طوریکه جوابگوی هزینه تمام شده تولید نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین