کد خبر: ۱۳۶۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۶
مسواک زدن تنها دهانتان را خوشبو نمی کند بلکه جیبتان را نیز پر پول می کند.
ناطقان: احادیثی زیادی از پیغمبر اسلام (ص) درباره سلامت، بیماری، بهداشت و مسایل دیگر مربوط به پزشکی وجود دارد که در این مطلب به برخی از احادیث مرتبط با بهداشت دهان و دندان اشاره می‌کنیم.

توصیه های پیامبر درباره مسواک زدن

• چرخاندن آب در دهان، مایه آمرزش شما و باعث فرار شیطان است.

• هر کس در هر روز دو بار مسواک بزند، سنت پیامبر است، از فقر به غنا (و بى نیازى) درمى آید، دهانش خوش بو مى شود، حافظه اش فزونى مى یابد، فهمش استوار مى گردد، غذایش گوارش مى یابد، درد دندان هایش از میان مى رود، بیمارى از او دور مى گردد و فرشتگان به واسطه نورى که بر او مى بینند، با او دست مى دهند.

فوایدمسواک زدن

• دندان هایی که صاف و زیبا هستند، در اثر جویدن غذا، آلوده می شوند و کم کم بوی دهان تغییر می یابد وقتی که انسان مسواک می زند، فساد از بین می رود و دندان دوباره تمیز و پاکیزه می گردد.

• خلال کردن دندان ها موجب بهداشت دهان و سبب جلب روزى است.

• اگر برای مردم دشوار نبود، در هر نماز مسواک زدن را واجب می کردم.

• دندان های خود را خلال کنید (مثل نخ دندان)، زیرا خلال کردن جزء نظافت است و نظافت نشانه ایمان است

• یکی از حقوقی که مهمان به گردن میزبان دارد این است که میزبان برای او چوب خلال دندان را در وقت غذا خوردن آماده کند.

توجه اسلام به جزئیات بهداشتی تا این حد بوده که به ما اجازه نداده با هر چیزی خلال کنیم. در یک روایت آمده است که : خلال کردن با هر چیزی، موجب فقر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین