کد خبر: ۱۳۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
یک فوق تخصص نفرولوژی با اشاره به سن مناسب برای انجام تست غربالگری در مردان به ضرورت تشخیص به موقع سرطان در افراد اشاره کرد.
ناطقان: محمد تقی نجفی فوق تخصص نفرولوژی؛ در خصوص سن مناسب برای انجام تست غربالگری در مردان اظهار کرد: اگر شخص علامتی غیرعادی در بدن خود مشاهده کند و یا در خانواده سابقه بعضی بیماری‌ها وجود دارد باید خیلی سریع برای پیشگیری از ابتلا به بیماری اقدام کند.

این فوق تخصص نفرولوژی با اشاره به اینکه بهترین سن برای آزمایش غربالگری پروستات بالای 40 است، بیان کرد: سن مناسب برای انجام ماموگرافی بالای 45 سال و برای تشخیص سرطان روده بزرگ 50 سال است.

نجفی با بیان اینکه برای تشخیص سرطان پوست نیاز به معاینه پزشک متخصص است، گفت: برای انجام معاینه حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد؛ گاهی داشتن خالی روی صورت می‌تواند تبدیل به سرطان شود که می توان پیش از پیشرفت بیماری اقدامات لازم را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه فرد برای پیشگیری از بیماری‌ها باید اقداماتی را در زندگی خود آغاز کند، عنوان کرد: استرس، سیگار، نمک و غذای داغ از جمله مواردی هستند که استفاده نکردن از آنان در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها کمک می‌کند.

این فوق تخصص نفرولوژی با بیان اینکه آزمایش‌ غربالگری برای تشخیص سرطان پروستات بسیار اهمیت دارد، افزود: آزمایش‌ غربالگری برای تشخیص سرطان پروستات، شامل معاینه دیجیتال رکتال (digital rectal examination) و یک آزمایش خون برای سنجش آنتی‌ژن اختصاصی پروستات (prostate specific antigen) است.

آزمایشی برای تشخیص سرطان پروستات و بررسی سلامت آقایان
وی ادامه داد: PSA، آزمایشی برای تشخیص سرطان پروستات و بررسی سلامت آقایان است و افراد با میزان خطر متفاوت باید انجام آزمایش‌های غربالگری تشخیص سرطان پروستات را در سنین مختلف آغاز کنند؛ ۵۰ سالگی برای مردانی با احتمال خطر متوسط، ۴۵ سالگی برای مردانی با احتمال خطر بالا و ۴۰ سالگی برای افرادی که  سابقه خانوادگی سرطان پروستات دارند، بهترین زمان ممکن است.

نجفی با اشاره به اینکه تشخیص سرطان روده بزرگ برای حفظ سلامت مردان بسیار مهم است، گفت: سرطان روده بزرگ، یکی از علت‌های شایع مرگ است و مردان نسبت به زنان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند.

این فوق تخصص نفرولوژی با بیان اینکه سرطان روده بزرگ در اکثر موارد در اثر گسترش پولیپ روده بزرگ (رشد توده در سطح داخلی روده بزرگ) ایجاد می‌شود، افزود: اگر سرطان گسترش یابد به سایر نقاط بدن هم حمله می‌کند و سایر اندام‌ها نیز درگیر این بیماری می‌شوند؛ قبل از اینکه پولیپ به سرطان تبدیل شود باید آن را درمان و حذف کرد؛ تشخیص سرطان باید به موقع انجام شود تا به بخش‌های دیگر بدن سرایت نکند.

وی بیان کرد: سرطان پوست از سلول‌هایی به نام ملانوسیت که برای تولید رنگ پوست است شروع می‌شود؛ مردان مسن 2 برابر زنان هم سن و سال خودشان، در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند؛ برای پیشگیری از سرطان پوست باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا تخت‌های برنزه که موجب آفتاب سوختگی شده و احتمال خطر سرطان پوست را افزایش می‌دهند، جلوگیری کرد.

نجفی با بیان اینکه تشخیص سرطان در مراحل اولیه به حفظ سلامت مردان کمک می‌کند، یاد آور شد: افراد آزمایش‌ غربالگری تشخیص سرطان را باید به موقع انجام دهند و به محض دیدن علائم غیر عادی در بدن باید سریع به پزشک مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین