کد خبر: ۱۳۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: به علت اعتراض و مقابله جمعی از کشاورزان اصفهان از شب گذشته آب انتقالی از اصفهان به یزد قطع شد، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.
ناطقان: میثم جعفرزاده، با بیان این که با تلاش تیم‌های عملیاتی آسیب‌های وارده به خط انتقال آب اصفهان به یزد برطرف و آبگیری خط آغاز شده است، اظهار کرد: در این عملیات توانستیم با مشارکت آبفای اصفهان کار را پیش ببریم و اکنون می‌توان اعلام کرد که آبگیری از صبح امروز آغاز شده و جریان آب تا چند ساعت دیگر به مخازن آب شرب یزد می‌رسد.

وی با اشاره به تدبیر وزارت نیرو برای مقابله با چنین اقداماتی از سوی برخی کشاورزان، گفت: اولویت اصلی وزارت نیرو و حاکمیت تامین آب شرب اصفهان است و با توجه به اینکه وضعیت سد زاینده‌رود وخیم اعلام شده، تنها هدف ما این است که شرایط تامین آب شرب را در استان اصفهان فراهم کنیم.

به گفته وی در حال حاضر در اصفهان بحران جدی آب را تجربه می‌کنیم که لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم برای حل این بحران بسیج شوند چرا که در غیر این صورت با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی پیش بینی می‌کنیم که در تابستان برای تامین آب شرب نیز با مشکلاتی مواجه شویم بنابراین تقاضای ما از کشاورزان این است که شرایط فعلی را دارک کنند و اجازه دهند که کارها مطابق برنامه پیش برود.

وی با اشاره به تصمیمات اخذ شده در کارگروه سازگاری با کم‌آبی در خصوص بحران پیش آمده در اصفهان گفت: تاکنون تدابیری در نظر گرفته شده تا بتوان نیازها را به صورت حداقلی برطرف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان این مسئله وجود دارد که برای تامین آب شرب استان یزد به سراغ گزینه‌های دیگری رفت، گفت: می‌توان در بلندمدت بحث‌های دیگری را دنبال کرد اما در شرایط فعلی هیچ راهکار دیگری وجود ندارد. باید به این مسئله نیز اشاره کرد که در حال حاضر استان یزد نیز شرایط چندان مساعدی را در حوزه منابع آبی ندارد.

به گفته وی در شرایط فعلی تنها مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که تمامی مردم و سازمان‌ها باید نگاه ملی برای حل مسئله آب داشته باشند. چرا که تنها در این شرایط می‌توان بحران آب را پشت سر گذاشت.

بحران آب در ایران بیش از همه در استان اسفهان خودنمایی می کند که همین مساله نیز مشکلاتی را برای این استان به وجود آورده به گونه ای که عملا کشاورزی در اصفهان متوقف شده و این موضوع موجب اعتراضات گسترده کشاورزان شده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین