کد خبر: ۱۳۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل اتحادیه دامداران افزایش قیمت گوشت را ناشی از کمبود عرضه و ازدیاد تقاضا در بازار اعلام کرد.
ناطقان: علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به دلایل نوسان قیمت گوشت در بازار، اظهار کرد: نامتوازنی عرضه دام نسبت به تقاضا و نبود ذخیره‌سازی مناسب منجر به بروز چنین مشکلاتی در این ایام خواهد شد.

وی با رد این موضوع که صادرات دام دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت در بازار به شمار می‌رود، افزود: مدت‌هاست که به منظور تنظیم بازار داخل، صادرات دام انجام نمی‌شود.

عزیزاللهی ادامه داد: گوشت تولید داخل جوابگوی ۹۰ درصد نیاز کشور است و به طور اجمال تنها حدود ۱۰ درصد نیاز داخل از طریق واردات تأمین می‌شود که اگر واردات به موقع صورت نگیرد در نهایت به سبب کمبود، بازار گوشت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه در ایام محرم، رمضان و نوروز بازار گوشت با افزایش تقاضا روبه‌روست، تصریح کرد: دولت از قبل همانند ذخیره‌سازی میوه باید اقدام به خرید گوشت داخل و وارداتی کند به گونه‌ای که این میزان جوابگوی تقاضا باشد.

وی افزایش قیمت گوشت در بازار را ناشی از کمبود عرضه و ازدیاد تقاضا دانست.

عزیزاللهی قیمت هر کیلو دام زنده را ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در برخی مواقع این نرخ به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد؛ بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن اعلام کرد.

وی تصریح کرد: اگرچه دامداران متولی تنظیم بازار گوشت قرمز نیستند، اما همیشه در زمان گرانی قیمت گوشت، در بازار مورد سوال واقع می‌شوند در حالیکه دستگاه تنظیم کننده بازار افراد دیگری هستند که باید تدارکات لازم برای ایامی که بازار ملتهب می‌شود را به کار گیرند.
برچسب ها: قیمت ، گوشت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین